Film?

Mer
17 år 2 månader sedan #67169 av Sylviaplath
Film? skapades av Sylviaplath
Hur många av er ser då och då film om ni blundar. Vad är det isåfall ni ser, och hur länge håller det på. Hur skulle ni beskriva skärpan på bilderna?
Mer
17 år 2 månader sedan #67173 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Film?
För mig varierar det. Det börjar ofta med ett fladder i svarta nyanser. Sen kommer neonlika dimmor in, och skugglika figurer. Det lyser till här och där, och bilder tar form. De är snabba, och föränderliga som modern videokonst. Ibland kan det sakta in. Då kan filmen zooma in en plats, ett rum eller liknande. Jag kan se det knivskarpt i full färgskala. Det är så tydligt att jag inte skulle märka att ögonen var slutna, om jag inte kunde öppna dem. Det går att titta sig runtomkring, som om det var helt verkligt när bilderna stannar in och blir så skarpa, och det som 'filmas' är en miljö, landskap, rum etc
Mer
17 år 2 månader sedan #67177 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?
Nej, men det där låter ju avundansvärt!
Mer
17 år 2 månader sedan #67183 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Film?
Nej det är det inte, tyvärr.

Om det var en engångsföreteelse eller något jag kunde stänga av och på , eller bestämma innehållet i kunde det ju vara intressant. Jag kan ibland fokusera bort det genom hård ansträngning. Det har lite 'anfallskaraktär' över sig.

Fenomenet i sig är ju intressant också. Men det är också skrämmande, och ofta ångestladdat. Efteråt kan jag bli väldigt trött och ha andra perceptionsstörningar av synkaraktär. Det är svårt att bedöma hur länge det kan hålla på, men jag kan uppleva det som 'timmar' rent bokstavligt. Har aldrig prövat att klocka det.
Mer
17 år 2 månader sedan #67190 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?
Har du hittat litteratur om detta? Tråkigt att det är ångestladdat. Har du hjälp av någon medicin mot det?
Mer
17 år 2 månader sedan #67194 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
I flera av trådarna du skrivit har jag haft dessa saker som du beskrivit! Angående filmerna så har jag haft det på nästan exakt samma sätt!

Ibland känns det som om jag får in vad som händer i världen. Det är snabba flashar av filmsnuttar, det går inte att stoppa. Det känns som om det vore en slaskhink av händelser som kommer över mig!

Väldigt ångestskapande!

Det kan ibland vara kul för ibland kan jag tex styra själv genom min förmåga att tänka på att jag vill förändra filmerna!

Tankarna är omedelbara! De flesta datanördarna skulle bli avundsjuka om de hade denna grafik i sin dator. Jag kan se tredimensionella bilder och utgå från en enda bild och skapa en film där jag själv styr den! Pröva!

Jag kan alltså med tankens hjälp styra och jag får feedback såsom om jag var uppbackad av en enorm stordator som lyder min minsta vink!

Jag kan skapa i detta, både uppfinningar och händelser. Tex animerade filmer där jag inom mig gör en film utav en enda utgångsbild!

Precis som en filmskapare!

Vad det gäller tankeläsning och telepati så har jag upplevt bägge delarna! det är dess värre så att den enda jag mött som också vet om och som jag pratat med för länge sedan var en tjej! Henne har jag inte haft kontakt med sedan 70 talet! Men vi hade kontsakt och kunde prata med varandra i tanken! Vi var dessutom inte i närheten av varandra, visserligen var vi samma stad och vi använde tankekonversation, alltså vi pratade inte högt!

Det är ofta jag får förnimmelser att en person behöver hjälp av något slag. Ofta går jag genom att lägga mina ord rakt på huvudet vad det är frågan om, det är nästan så de säger; Hur visste du det! Ofta blir de förvånade, men säger vad skulle det vara? Då går jag rätt på och frågar om det, det gäller och berättar vad det finns för hjälp mot det.

Jag har tänkt mycket på det, om det verkligen är en gåva! I så fall en mycket märklig gåva! På gott och ont! Det blir hur ens egen grundinställning är!

De flesta, om de fick detta utan att vara beredda på det, skulle begå självmord inom tre dagar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum