Film?

Mer
17 år 2 månader sedan #67195 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Sylvia! Du frågar om skärpan! Den kan jag säga dig är knivskarp från första stund!

Det jag ibland fruktar är, att ibland blir filmerna "Fel". Då får jag fruktansvärd ångest! För det är som jag beskrev på gott och ont!

Om du vill väl mot människor, så kan du använda det!

Annars begår du självmord! Detta för att du inte orkar med det du får fram!

Ta det lugnt och försök rädda vad som går att rädda! Det är ibland så, att man kan göra ett nytt försök, men då går filmen snabbare tills det inte går att göra något åt det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67196 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
För mig går det bra att visualisera!
Sylvia jag kan ge dig något att tänka på!

Lägg dig på sängen i lugn och ro. Sedan går du med tankens hjälp ut i hallen.

Där öppnar du dörren och tittar efter vilka som står där utanför!

Du ser då vilka som står därutanför! De som står där, bör du tänka efter, vad vill just den eller de människorna mig?

De har du något att säga och du bör tala med dem, för de vill ju dig något!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67197 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Film?
När jag mådde sämre såg jag skuggor som rörde på sig... dock inte nu... däremot hör jag musik, långa klara musik stycken... det ser jag som en gåva, och inte som en hallucination...
Mer
17 år 2 månader sedan #67207 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Du sylvia! den kvinnan som jag hade kontakt med i anden. Hur vet jag att vi verkligen hade real kontakt och att det inte bara var fantasier?

Jo, när vi hade kontakt fick jag ett fruktandsvärt stånd! När jag då inte kunde låta bli den lille, så bröt hon den inre konverationen och nästa gång vi träffades skällde hon ut mig efter noter! Hon ville inte ha kontakt med mig förrän jag blev "ren" och ville att jag skulle gå i kloster hos några munkar tills jag förstått. Jag var faktiskt hos munkarna ett tag men gick därifrån.

Hon var så förbannad på mig att hon stampade med foten i marken!

Hon jobbade som lärarinna på en högskola som utbildade sköterskor.

Hon var mycket intelligent och hade en kuslig förmåga, som gjorde att hon läste varenda tanke inom mig! På den tiden var det skitjobbigt för mig!
Hon talade också om vad jag tänkte på, högt till mig!

Numera skulle jag inte ha något emot att träffa henne igen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67240 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Film?

Sylviaplath skrev: Hur många av er ser då och då film om ni blundar. Vad är det isåfall ni ser, och hur länge håller det på. Hur skulle ni beskriva skärpan på bilderna?


Jag kan se småsnuttar, oftast blodiga. De skrämmer mig inte, men jag blir fundersam.
Mer
17 år 2 månader sedan #67246 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?

Nissegossen skrev: Det kan ibland vara kul för ibland kan jag tex styra själv genom min förmåga att tänka på att jag vill förändra filmerna!
Tankarna är omedelbara! De flesta datanördarna skulle bli avundsjuka om de hade denna grafik i sin dator. Jag kan se tredimensionella bilder och utgå från en enda bild och skapa en film där jag själv styr den! Pröva!

Jag kan alltså med tankens hjälp styra och jag får feedback såsom om jag var uppbackad av en enorm stordator som lyder min minsta vink!

Jag kan skapa i detta, både uppfinningar och händelser. Tex animerade filmer där jag inom mig gör en film utav en enda utgångsbild!

Precis som en filmskapare!

Det låter som en "lucid dröm" som man kan styra, men som dagdröm. Jag har någon gång lyckats se sådana drömmar på natten. De är sköna och inte alls ångestskapande då man kan själv bestämma vad som händer. Men inte oändligt. Om man försöker styra för starkt, så vaknar man. Med "den lucida dagdrömmen" har man inte den risken i samma omfattning eller hur?

- aspie