Film?

Mer
17 år 2 månader sedan #67251 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Nej! När du "ser" i vaket tillstånd så finns det två slags filmer! De du kan styra och de du inte kan styra över!

De som är exklusiva för dig som du kan styra, så är innehållet helt upp till en själv!

Men, det kan finnas minnen som du har (Egna eller några andra minnen som du har från ex massmedia), dessa kan smyga sig in och du får då en riktning på filmen som du inte vill ha! :cry:
De andra får du helt i din hand och kan arbeta med det tills du fått göra det du vill med den!

Obs! Ibland finns där viljor som vill interagera i filmen!

Då gäller viljornas kamp!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67258 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?

Nissegossen skrev: Men, det kan finnas minnen som du har (Egna eller några andra minnen som du har från ex massmedia), dessa kan smyga sig in och du får då en riktning på filmen som du inte vill ha! :cry:
De andra får du helt i din hand och kan arbeta med det tills du fått göra det du vill med den!

Obs! Ibland finns där viljor som vill interagera i filmen!

Då gäller viljornas kamp!

Om man skriver upp vilka viljor det dyker upp och analyserar dem, och tänker även känslomässigt att varifrån de kommit, kan man få bättre kontroll över dem? Naturligtvis dyker det upp nya okända...

- aspie
Mer
17 år 2 månader sedan #67262 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Har aldrig möjlighet att så ingående sätta mig in i, och göra så!

Detta för att mina tankar far korsan och tvärsan och jag har hela tiden fullt upp! Jag har ett projekt sedan lämnar jag det därhän, men självfallet! Om det dyker upp igen får jag ju ge ett svar! Men redan så har det undermedvetna redan ett svar, för jag tänker inte aktivt på det, ett svar klart!

För minnet av det som varit i händelsen är för det mesta glasklart! Både verbalt och i bilder!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67263 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Film?
Jag fann det mer effektivt att strunta i röster och paranoia och impulser under den tid när jag mådde som sämst... att ägna dem tid gjorde att de blev mer intensiva...

Jag använde en teknik där jag satte fötterna stadigt på jorden och bottnade i min innersta kärna... sen sträckte jag mig ut mot verkligheten förbi röster och nojor... på det sättet gick det att upprätthålla en verklighetskontakt trots allt som fanns i min inre värld...
Mer
17 år 2 månader sedan #67265 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Jag har en minnesbank som måste bara ligga externt någonstans! Den har jag omedelbar kontakt med! Och jag får dessutom interagerande hjälp i det jag gör! Detta i form av både bilder ord och meningar!

Jag kallar kraften i extrema fall för GO O FY!
Goofy!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67268 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?
Tycker du att det blir ju djupare insikt desto mera material du sparar?