Film?

Mer
17 år 2 månader sedan #67403 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Sylvia om du läser min tråd "den jag-Löse" Så har jag förklarat hur ångestskapande det kan vara.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=896 [/url]<!-- l -->

Det är det här jag menar!
Vår ångest över att göra fel, att hela tiden både i ord och bilder inom oss måste försvara både oss själva och andra kära från dom vakna mardrömmar som kommer till oss var vi än är, vi kan inte fly, det är en tortyr som saknar motstycke. Jag vet bara en som kunde förstå allt men han sände svärd till jorden. När man känner sig övergiven och inte ens kan sända en enkel bön om hur man har det till där han är, för man är fullt upptagen med att försvara sig själv ända tills man inom sig till slut måste ge upp, och följa den fruktansvärda malströmmen som ens intellekt inte till slut förmår att hålla stången, utan man kollapsar och man faktiskt drunknar av för mycket information till hjärnan. Det är som att försöka rida in ”the red bronco”, när man aldrig suttit i en sadel, och ens liv hänger på att man för att överleva måste hålla sig kvar där tills allt lugnar ner sig och man kan stiga ner från stigbyglarna med livet i behåll.

Att ha en psykos kan ingen föreställa sig som inte har haft en. Jag kan bara blekt tala om det. Ni kanske har haft en mardröm om natten och vaknar svettiga och med djup ångest med hjärtklappningar och inser att det bara var en dröm. Tänk på att en som har en psykos har sådana mardrömmar även i vaket tillstånd, som gör livet många gånger outhärdligt, men ändå måste fortsätta att gå vidare trots att man inte ser något slut på det.

Du kanske aldrig förstått att jag ser det hela på film! Det är just det som är det verkligt ångestskapande!

Går man in i filmerna och överlever, det är bokstsavligen en fråga om man överlever, tills man ridit in &quot;The red Bronco&quot;

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67460 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Sylvia! Jag vet att du läser detta! Vad var det i den här tråden som gör att du vill sluta, med viska? Går det för nära dig det jag skriver?

Kan bara säga att jag vill att du skall veta det! Jag tycker så mycket om dig!
Tänk på att Gud vill ingen människas död! Det du upplevt i ditt inre är bara något svårt som du ju tagit dig igenom! du är ämnad för större uppgifter så gör absolut inget dumt!

Jag tycker du skall stanna kvar här! Vi är alla dina Vänner; Kan säga till dig att jag älskar dig! (Agape!)

Du får inte lämna oss!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 2 månader sedan #67486 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Film?
Ser du mer än mig Nissegossen? Var någonstans står det att SylviaP Ska sluta här?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 2 månader sedan #67488 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Film?
Det var en annan tråd, Jocke...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 2 månader sedan #67491 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Film?
Ok, såg det senare, tar det alltid kronologiskt!

Vars är världen på väg?