Film?

Mer
17 år 2 månader sedan #67326 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
Aus gesachnet eller Aus gerechnet?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67336 av Bergman-Wasa
Svar från Bergman-Wasa i ämnet Film?
Jag har alltid ett flimmer framför ögonen som tinnitus fast för synen. Detta är mest påtagligt när det är mörkt eller när jag blundar. Dessutom fastnar allt ljus på näthinnan otroligt lätt. Blundar jag nu t.ex. kan jag se konturerna på min skärm och konturerna på sidans strukturer jättetydligt. Detta intryck sitter i under ca 10 sekunder och försvagas succesivt.

Ibland är denna störning så pass skarp att de är riktigt obehagligt. Det är ordentliga fyverkerier eller intensivt vitt ljus eller blixtrar när jag blundar.
samtidigt brukar jag uppleva känselhallucinationer i armar, händer och huvud. ibland mullrar det dessutom i huvudet.

Bilder eller filmer har jag också upplevt ganska mycket. Oftast under stunder då man ligger och vilar men tankarna flyger och är svåra att kontrollera. Först kommer en tanke och en millisekund senare har man en blixtsnabb skarp visualisering av tanken på näthinnan. nästa tanke, nästa bild, osv. Filmer är ovanligare, men hänger för mig ihop med hypnogoga hallucinationer och är då riktigt skarpa, färgsprakande och livliga i ett mellanting mellan dröm och vakenhet.

De största problemen med denna ögats tinnitus är nog att det gör mig väldigt trött, samt att jag får svårt att ställa om och blir väldigt förvirrad när jag byter miljö, tex kommer in i mörker eller ut i ljus eller vistas i miljöer med mycket visuellt stimuli.
Mer
17 år 2 månader sedan #67340 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?

Bergman-Wasa skrev: De största problemen med denna ögats tinnitus är nog att det gör mig väldigt trött, samt att jag får svårt att ställa om och blir väldigt förvirrad när jag byter miljö, tex kommer in i mörker eller ut i ljus eller vistas i miljöer med mycket visuellt stimuli.

En minimalistisk Feng shui 風水 miljö hjälper nog koncentrationen. Nähä, det ser inte alls så ut här hos mig. Högar av mappar, böcker och papper... Har alltid för bråttom att hinna städa...
Mer
17 år 2 månader sedan #67341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?
???

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67343 av aspie
Svar från aspie i ämnet Film?

Nissegossen skrev: ???

Frågan var... :?:
Mer
17 år 2 månader sedan #67347 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Film?

aspie skrev: En minimalistisk Feng shui 風水 miljö hjälper nog koncentrationen. Nähä, det ser inte alls så ut här hos mig. Högar av mappar, böcker och papper... Har alltid för bråttom att hinna städa...



I vilket sammanhang hänger ditt svar ihop med det du citerade?

Antingen har jag svårt för att fatta eller också tänker någon annan någonting annat!

Han har ju inte alls sagt något om något annat än det han fokuserade på! Jag tror nog att omgivningen innehåller mer en det just citerade!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum