Omröstningsfråga angående röster

Mer
16 år 7 månader sedan #89839 av Admin1
Jag förklarade nog litet dåligt tycker jag i efterhand. T.ex. för mig försvann rösterna när jag tittade på en tavla intensivt, men jag kan inte göra det ständigt för det är omöjligt. Istället tänker jag på att jag tittar på en tavla och försöker koncentrera mig på det.

Nissegossen får minskade röster, när han lyssnar på musik i hörlurar. Han kunde testa att tänka på att han lyssnar på musik i hörlurarna och på den musik som han hör.

Det gäller alltså först att hitta en strategi, som minskar röster och sedan att tänka sig att man använder den.
Mer
16 år 7 månader sedan #89845 av Nissegossen
Admin! Jag slutar inte att höra röster när jag lyssnar i hörlurarna!

Det är så att jag måste rent fysiskt till en början med ha musik i lurarna, först efter ett bra tag kan jag lämna rösterna och bara filtrera bort alla ljud i min hjärna för att då få möjlighet att sova, som det då är frågan om. Dvs göra en avledande manöver, för att kunna tänka på annat.

Men däremot kan jag utan någon stimulans avskärma rösterna i vanliga fall, genom stark fokusering på mina egna tankar.

Jag har funnit det att jag måste ha riktig musik i hörlurarna som jag kan koncentrera mig på.
Men i dessa lägen är det inte långt ifrån en psykos!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 7 månader sedan #89858 av Sylviaplath
Strongt gjort.
Mer
16 år 7 månader sedan #89905 av mopa
Det finns inget som tar bort mina röster. Jag får försöka leva med dom.
Mer
16 år 7 månader sedan #91585 av gast-sp-325483574
Samma för mig med... när jag blundar så får jag fram mera bilder... och det är dom jag målar... jag målar på just den fantasin... bilder ur mig själv. Hm... men jag kallar inte det för hallisar, jag och dom på konsskolor säger ju fantasi då...

Är det samma sak???




Nissegossen skrev: Kan också se hallissar när jag blundar! Ofta är det så, att när jag sluter mina ögon så finns det bildsekvenser som jag inte ser när ögonen är öppna! :idea: :?:

Mer
16 år 7 månader sedan #91586 av aspie

gast skrev: Samma för mig med... när jag blundar så får jag fram mera bilder... och det är dom jag målar... jag målar på just den fantasin... bilder ur mig själv. Hm... men jag kallar inte det för hallisar, jag och dom på konsskolor säger ju fantasi då...
Är det samma sak???

Nissegossen skrev: Kan också se hallissar när jag blundar! Ofta är det så, att när jag sluter mina ögon så finns det bildsekvenser som jag inte ser när ögonen är öppna! :idea: :?:

Jag ser stjärnhimmel med miljoner små stjärnor, några moln eller en marmorerad yta.