Ska trycka bok hos Vulkan eller BoD, vilket är bäst?

Mer
9 år 2 månader sedan #724467 av Sanna85
Måste gå och lägga mig nu, men jag återkommer imorgon.
Mer
9 år 2 månader sedan #724498 av Ready
Jag tilltalas av Vulkan för jag tror att det är den mest etablerade aktören på marknaden för detta ändamål.
Mer
9 år 2 månader sedan #724546 av Geta
Sedan har bland andra Linda Skugge grundat Vulkan. Hon skriver så kloka krönikor i tidningar.
Mer
9 år 2 månader sedan #724602 av Admin1
För Open Office, som är ett gratis ordbehandlingsprogram finns gratis bokmallar:

templates.openoffice.org/en/sear ... _order=ASC
Mer
9 år 1 månad sedan #725044 av Sanna85

Isa-Alise skrev: Kolla om nått förlag trycker den åt dig. Jag tycker det är lite knepigt att trycka så det kostar en själv pengar. Jag har nu 9 böcker och 3 bok kapitel tryckta, men det har inte kostat mig något mer än tiden att skriva dem, och på några får jag nu lite pengar (bok kapitlen).


Nu blir jag förstås nyfiken, vad är det för böcker du skriver? Och vad är det för böcker du har skrivit kapitel till?
Mer
9 år 1 månad sedan #725057 av Sanna85

mumrik skrev: Kul att du skriver :)
Jag har precis tryckt en bok hos Solentro!
Jättenöjd med resultatet. Du klipper o klistrar från word och kan blanda text o bilder. Flera alternativ för hur texten skall ligga.
Jag valde pocket, 10 st, 100 sidor, omslag jättefint, det ingår och det finns bilder att välja om man inte har egna.
Det kostade ca 700 och det tog en vecka för tryck o leverans!!! Värt varenda krona!
Lycka till...


Jag har kollat upp Solentro också, men problemet med dem tror jag var att de inte hade det format jag skulle ha, 15,5x22 eller 15,5x23 cm. De hade bara mindre, eller storbok som är för stort. Jag har så många sidor i mina böcker så jag får inte plats med dem i ett mindre format. Dessutom vill jag ha inbunden, inte pocket. Annars kan man förstås få plats med många sidor i pocket också, men boken blir mindre. Jag tycker inbundet är snyggare.

Så omslaget ingår? Vad är det för typ av omslag? Gör man det själv eller är det de som gör det åt en?