Botemedel

  • Ankan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146909 av Ankan
Svar från Ankan i ämnet Botemedel
Tror fortfarande på vem som nyttjar drogen.Jag är ingen drogförespråkare, tvärtom, men är man inte" herre i sitt hus" och står med fötterna på jorden, så ska man inte använda vara sig droger,alkohol,yoga, meditation, eller andra medvetenhetsförändrande medel.
Mer
15 år 7 månader sedan #146912 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Botemedel
nä men jag tycker bara helt enkelt vi lägger ner och blir friska. Slutar vara sjuka, helt enkelt.
...eller hur?? :lol: :lol: :lol:
  • Ankan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146914 av Ankan
Svar från Ankan i ämnet Botemedel
JAA hurra! vi lägger oss ner o å blir Matta!
Mer
15 år 7 månader sedan #146916 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet botemedel
koppla av och bli frisk låter bra.....
tror att stress är en stor faktor till många problem, i a fall för mig

i framtiden kommer man nog ha bra läkemedel utan biverkningar
Mer
15 år 7 månader sedan #146949 av Ready
Svar från Ready i ämnet Botemedel

Admin1 skrev: All schizofreni är inte genetiskt betingad. I litteraturen har jag sett att mellan 35 - 80 % av schizofrenin kan ha ärftliga orsaker. Exempel på miljöfaktorer som kan påverka är cannabis, infektioner och födelsekomplikationer.

Jag tror själv att den genetiska komponenten är överdriven. Jag anser att de med schizofreni i släkten också kan få en icke-genetisk schizofreni. Jag tror att det är det, som gjort att man har sådana problem att hitta generna för schizofreni.


Jag har fått medicinsk hjälp av sjukvården i cirka 10 år. På de åren så har vården i inte förbättrats mycket, de mediciner som finns att tillgå idag är inte mycket bättre än de som var för 10 år sedan. Idag går jag på Haldol och den har funnits länge. Jag hoppas på ett botmedel fast jag tror att det dröjer mer än 10 år.
Mer
15 år 7 månader sedan #146963 av Geta
Svar från Geta i ämnet Botemedel
Psykoterapi är det som har hjälpt mig mest.