Att självmant sluta med medeciner utan att rådfråga läkare.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107684 av
Ang åtkomsten på siten så beror det tgydligen på att webbhotellets servrar inte riktigt stämt ihop, så felet ligger tydligen inte på den här sidan! :rolleyes:
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107685 av
Föregånde, Nissegossen
Mer
16 år 3 månader sedan #107701 av Nissegossen
Inte ens med medicin går man garanterat fri från psykos, men om man brutit benet får man gå på kryckor och ibland går det inte över utan man behöver dem kanske hela livet...

Det är så att det är bedrägligt. Man mår till att börja med det skitbra det går inte att komma ifrån!

Men psykosen smyger sig på en och man märker det inte själv! De ggr jag slutat har det alltid slutat på intaget och ibland med på den tiden svartvita samhällstaxins hjälp!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #107720 av Geta
Tar både neuroleptika ( 1mg Risperdal) och har
lindrig diabetes.
Det är jag inte alls förvånad över då min första
psykos bröt ut det omtalade årtalet 1968.
Då jag har varit drabbad av negativa symtom som
gjort mig omotiverad att röra på mig och laga nyttig
mat, så förstår jag att detta blir konsekvenserna.
( Har ingen diabetes i släkten.)
För min del tar jag neuroleptika för att hålla mig i
skinnet och inte göra bort mig för grannar, vänner och
släktingar om psykosen skulle bryta ut.
Mer
16 år 3 månader sedan #107740 av Admin1

Niklas. skrev: Har Admin jämfört med icke medicinerade schizofreniker eller? Det finner jag svårt att tro. I själva verket är psykiatriska dispositioner helt godtyckliga och därmed olagliga som underlag.


Om jag minns rätt har personer med schizofreni utan antipsykotika en 2-3 gånger ökad risk att få diabetes. Diabetes förekom ganska ofta på mentalsjukhusen innan antipsykotika kom. Nyare antipsykotika verkar också öka risken för diabetes och störst riskökning har Leponex och Zyprexa. Livstilen har säkert också betydelse med litet motion och dålig kost.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #108377 av
Jaha.
Då var det kört igen då.
Ni hadde rätt.
Halkadepå yttligare ett LPT.
Så nu äter jag mina medeciner igen.