Att självmant sluta med medeciner utan att rådfråga läkare.

Mer
16 år 3 månader sedan #107621 av innebandy
inget jag rekomenderar. har gjort det många gånger .med samma resultat.man tycker till en början att man mår bättre. sen kommer psykosen. sojm ett brev på posten.
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107642 av Niklas.
Sjukdomar är inte brev! Sluta använd metaforer som argument, metaforer bevisar aldrig någonting. Du är säkert en robot som helt automatiskt inte kan tänka utan neuroleptika men jag är inte det. Det är inte vilken medicin som helst vi pratar om utan neuroleptika som garanterat orsakar diabetes och annat onödigt lidande. All neuroleptika orsakar diabetes på lång sikt och måste tas bort. Att dr.Psyk vill sälja så mycket neuroleptika som möjligt är ju självklart. Är du somatiskt frisk så behövs inga mediciner. Psyken finns inte utan är påhitt från små gamla tanter slut på vetenskapliga argument.
Mer
16 år 3 månader sedan #107649 av innebandy
Hej niklas du snackar en massa skit. .ursäkta att jag använde liknelsen som ett brev på posten, det störde tydligen dig.men jag äter även neroleptika, och har ett flertal gånger slutat på egen hand, och det har alltid slutat med en psykos.Jag gillar inte tonen i ditt inlägg. någon robot är jag absolut inte.det är inte sant att all neroleptika Garanterat ger diabetes. jag har ätit det i många år och har ingen diabetes.känner många andra som inte heller har diabetes trots sådan medecin.
Mer
16 år 3 månader sedan #107650 av Geta
Hej Niklas!
Som gammal liten tant kan jag svara.
Det stämmer att schizofreni och neuroleptika kan ge
diabetes.
Det kan lika gärna bero på levnadssättet som på
neuroleptikan.
Dessutom påstår Admin att som schizofren så ingår
det i kroppskonstitutionen att man är predisponerad
för diabetes.
Det måste ingå i det metaboliska syndromet.
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107651 av Niklas.
Har Admin jämfört med icke medicinerade schizofreniker eller? Det finner jag svårt att tro. I själva verket är psykiatriska dispositioner helt godtyckliga och därmed olagliga som underlag.
Mer
16 år 3 månader sedan #107658 av innebandy
Hej Niklas du verkar väldigt bitter och sur på allt som har med psykiatrin att göra,hur gammal är du egentligen 5 eller. du verkar väldigt omogen som person.