Mår bra!

Mer
15 år 9 månader sedan #135279 av aspie
Svar från aspie i ämnet Mår bra!
Admin1,

Själv har jag inte hört röster, men jag har fått på nära håll följa ett fall där personen ifråga hörde enbart röster som var förknippade med personer som just då var närvarande. Ensam hörde han aldrig röster.
Mer
15 år 9 månader sedan #135321 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår bra!
Omedelbart efter den akuta psykosen kunde jag höra röster fast jag var tillsammans med andra, men det var inte alls de närvarandes röster utan helt andra. Senare hörde jag aldrig röster, när jag var tillsammans med folk utan de kom alltid, när jag vilade och berodde nog på delvis att jag lyssnade efter dem. Denna typ av röster går det att lära sig att bli kvitt.
Mer
15 år 9 månader sedan #135322 av mopa
Svar från mopa i ämnet Mår bra!
Mina röster är inte från nån känd person, utan helt egna. Alltid mansröster konstit nog.
Dom kan bli väldit jobbiga ibland.
Mer
15 år 9 månader sedan #135323 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Mår bra!
En del rösttankar kan nog bero på att vi härmar vår omgivning från vi är barn. Det är så vi lär oss. Det skulle kunna förklara varför man hör röster som man kan tro kommer från någon person i sin omgivning. Det är den egna imitatören man hör. Varför en del hör sånt och andra inte måste bero på att våra hjärnor är lite olika ihopsatta.

Själv tror jag att mina röster försvann därför att hjärnan fungerade sämre utan Abilify. Nu när jag medicinerar igen kan rösterna återkomma ifall jag vill, men jag har valt att inte lyssna efter dem.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 9 månader sedan #135506 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår bra!

mopa skrev: Mina röster är inte från nån känd person, utan helt egna. Alltid mansröster konstit nog.
Dom kan bli väldit jobbiga ibland.


När du hör röster, så börja entonigt nynna på en sång, så kan det bli bättre. Om inte det hjälper slå på radion och lyssna på musik eller titta på TV. Att intensivt tänka på något kan också hjälpa.