Akineton

  • Erasee
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #256405 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Akineton
Ng , vad anser du om 10mg Stesolid då, den får ju effekt lika snabbt som Akineton- Men det här med minnes störningar... Är inte Stesolid värre då ??
Eftersom den går på hjärna och sen ut i kroppen...
Mer
14 år 5 månader sedan #256416 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton
:cry: Jag använder inte stesolid och verkningarna på stesolid är inte användbara i detta fallet, att jämföra dem är att blanda ihop äpplen och päron.

De biverkningar som akineton är bra mot, hjälper inte stesolid mot.....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256419 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton

w200i skrev: Vad har du för diagnos, samt mediciner?


Menar du mig så har jag en rak diagnos på schizofreni utan undergrupper utan det står enbart schizofreni. Jag har Trilafon injektioner 1ml 108mg/ml Trilafon decanoat var 14de´dag och står på 5st 2mg akineton om dagen. Jag har också en blodtryckssänkande medicin, men det är pga andra orsaker. Vid behovs mediciner är Theralen 5 mg tabletter och jag får ta högst 6-8st om dagen. Tar dock högst 4st till natten. Samt att jag har också seroquel till natten för att sova på vid behov och jag kan då själv välja att ta 1 eller 2st 25mg tabletter. Sover som en klubbad oxe på 50mg på 20 minuter....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256421 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton
Kloka listan som nämndes i ett föregående inlägg, finns ju, klicka på nedanstående länk och gå in på vänsterspalten och klicka på kloka listan och läs de pdf-filer som är där, så kommer den upp!
går ni till startsidan får ni leta!!!

www.janusinfo.se/imcms/servlet/G ... ta_id=4455

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256423 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton

Admin1 skrev: Nackdelen med Akineton är att det kan försämra minnet tillfälligt, vilket kan vara t.ex en nackdel om man studerar. Nyare antipsykotika ger inte extrapyramidala biverkningar så ofta, därför är Akineton inte så vanligt idag.


Närminnet blir påverkat så att du kan påbörja en mening, men du kan inte avsluta den, för att du kan inte minnas hur du påbörjade meningen.

Tala om extremt kort minne. Det är en vanesak när du haft den ett tag, du lägger in strategier för att motverka detta problem, för att det går faktiskt att gå runt detta! Det går inte att förklara i ord hur jag gör, utan det är egen erfarenhet som gäller och strategierna är nog olika från människa till människa. Fullt klart är att den slår ut närminnet och det att du känner dig en smula flummig på akineton.

Det är dock klart bättre att ta akineton vid adekvat bruk, mot biverkningar för att du får nästan euforisk lättnad vid biverkningar och det är en mycket skön känsla när den verkar som den skall.

akineton interagerar med alkohol och förstärker effekten av de bägge. Samt att kaffe och en cigarrett också påverkar positivt på måendet.

psykiatriker som själva inte haft antipsykotika vet inte alls, för att de har aldrig behövt akineton och vet inte hur biverkningarna är på antipsykotika.

Akineton är en adekvat medicinering vid biverkningar av extra pyramidal biverkningstyp och ger lindring, nästan exakt en timme efter intagandet och man märker direkt när den börjar verka.

Vid injicering med injicerings vätska så kommer verkan under tiden man injicerar och injektionen skall då omedelbart avslutas. Dock ges injektioner enbart på sjukhus.

Det går inte att injicera genom att försöka lösa upp tabletter i vatten för att tabletterna är inte vattenlösliga utan du får små korn (Granulat) av akinetonet i vatten.

Rekommenderar aldrig någon att injicera dessa mediciner på egen hand utan det måste ske inom vården.

Överdosering av akineton säger jag bara gör det inte, för att du kan lockas till det, eftersom du vill må ännu bättre! Du kan få en drogutlöst akineton psykos och andra biverkniíngar som är väldigt svåra och du får helt crazy känslor det går kort sagt inte att beskriva, men biverkningarna är hemska,

Så ett gott råd är överdosera inte denna medicin i tro att det blir bättre, det är defacto precis tvärtom!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256435 av w200i
Svar från w200i i ämnet Akineton

Nissegossen skrev:

w200i skrev: Vad har du för diagnos, samt mediciner?


Menar du mig så har jag en rak diagnos på schizofreni utan undergrupper utan det står enbart schizofreni. Jag har Trilafon injektioner 1ml 108mg/ml Trilafon decanoat var 14de´dag och står på 5st 2mg akineton om dagen. Jag har också en blodtryckssänkande medicin, men det är pga andra orsaker. Vid behovs mediciner är Theralen 5 mg tabletter och jag får ta högst 6-8st om dagen. Tar dock högst 4st till natten. Samt att jag har också seroquel till natten för att sova på vid behov och jag kan då själv välja att ta 1 eller 2st 25mg tabletter. Sover som en klubbad oxe på 50mg på 20 minuter....

Nä, när jag inte skriver namn eller citerar menar jag alltid trådskaparen. I det här fallet blomman.
Ska försöka vara tydligare.

Jag försöker vara försiktig med att fråga dig, då det tydligen missförstås.