Akineton

Mer
12 år 6 månader sedan #440299 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet akineton
God natt på dig, dags för sängen js, slöt ögonen och fick lite mikrosömn nyss där jag sitter...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #440300 av Ready
Svar från Ready i ämnet akineton
Jag lämnade in gamla akineton på apoteket idag.
Mer
12 år 6 månader sedan #440337 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet akineton
Har du slutat med Akineton, Ready och i så fall varför?
Mer
12 år 5 månader sedan #442294 av ak
Svar från ak i ämnet akineton
Antikolinerga läkemedel räknas som läkemedel det går att missbruka. En psykiatriker jag talat med hävdade att på "hans tid" brukade Akineton säljas utanför sjukhusen, därför Akineton inducerar eufori. Jag känner vissa som kallade Akineton för "E" som i Ecstasy då den ger en centralstimulerande kick.
Mer
12 år 5 månader sedan #442318 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet akineton
Min må bra medicin! Har du själv fått den lindring det ger att få Akineton då du håller på att få nippran av biverkningar och stelhet?

Undrar det, men du har rätt att den går att överdosera, men knappast att man mår bra på det! Jag vet för att jag har gjort det och t.o.m fått en Akineton psykos och att överdosera akineton avråder jag sedan många år någon att göra.
Tar man den dos som av läkare och eventuellt som för mig, i samråd med patienten tar en dos som är den dagliga innebär det ingen missbruksrisk och inte på något sätt ett missbruk. Medicinen är så bra att alla går på niten i början, för man vill ju testa om man mår ännu bättre med fler tabletter. Men jag lovar dig, att när man väl fått smaka av biverkningarna av det några ggr ger man fanken i det helt frivilligt för att de biverkningarna från Akinetonet är överdjävliga och är något man helst vill slippa!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 5 månader sedan #442322 av Melun
Svar från Melun i ämnet akineton
Jag har märkt att jag går upp till 1 km/timme fortare på en låg dos akineton.
Jag har den mot biverkan av cisordinol.