Akineton

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 3 månader sedan #455115 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet akineton
Jag känner ingen direkt effekt av akineton, förutom att jag är mindre stel i kroppen än förut. Jag är absolut inte speedad av denna preparat, utan känner alltså bara en indirekt effekt.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 3 månader sedan #455148 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet akineton
Jag har en dos på fem st Akineton om dagen och jag startar med två st Akineton på morgonen och fördelar resten över dagen. Jag finner att jag enbart mår bra på Akinetonet och blir inte alls "Speedad" som Jocke uttryckte det, utan enbart känner en lättnad och att jag fungerar utan stela muskler och jag går in i ett högre stämningsläge, enbart på grund av att kroppen är avslappnad och jag får en viss eufori!

Jag betraktar Akineton som en medicin lika nödvändigt vid gammaldags depå neuroleptika såsom Concerta och Ritalina vid en ADHD störning!

Javisst är Akineton klassat som knark på fängelse, men det är en nödvändig medicin som psykiatrikern skriver ut först sedan han undersökt hur stel patienten är, genom ett enkelt test. Därefter får du Akineton om läkaren anser det påkallat.

Mediciner har alltid missbrukats och de värsta avarterna är ju Amfetamin och Ritalina, i tidiga bantningspreparat och är numera förbjudna i det ändamålet. Men det går inte att komma ifrån att vid adekvat medicinering har de en avsedd medicinsk verkan för det sjukdomsförlopp man önskar stävja.

I detta fallet enbart biverkningar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 3 månader sedan #455151 av Geta
Svar från Geta i ämnet akineton
Min nittioåriga granne arbetade i en familj på sextiotalet, där hon fick så lite mat, så att hon gick till läkare för att få något hungernedsättande medel. Läkaren skrev ut bantningsmedel, som skulle klassas som knark idag.
Mer
12 år 3 månader sedan #455195 av ak
Svar från ak i ämnet akineton
Amfetamin och kokain används främst för att de inducerar eufori, inte för att man blir "speedad". "Ett euforiskt lugn" brukar infinna sig hos många amfetaminister.
Mer
12 år 3 månader sedan #455289 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet akineton
Geta,

Idag hade det inte gått att svälta sina anställda utan det hade blivit skandal. Din granne blev dock trots detta väldigt gammal och att äta lite skall väl ge längre liv har jag läst.
Mer
12 år 3 månader sedan #456755 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet akineton
Akineton är ju gift.