Seroquel - era erfarenheter?

Mer
14 år 5 månader sedan #257597 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel - era erfarenheter?
Välkommen tillbaka!

50 mg Seroquel är en låg dos för vid schizofreni används normalt 300-450 mg per dag och ibland ännu högre. 50 mg Seroquel ger nog knappast någon antipsykotisk effekt för det motsvarar bara 0.33 mg Risperdal. Seroquel används ibland som sömnmedel, men också mot ångest och depression. När skall du ta tabletten?
Mer
14 år 5 månader sedan #257600 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Seroquel - era erfarenheter?
Så kul att Du är tillbaka maskrosman. Hoppas det blir långvarigt.
Mer
14 år 5 månader sedan #257705 av w200i
Svar från w200i i ämnet Seroquel - era erfarenheter?
Tack för dina vänliga svar.

När jag hör att du själv är lite osäker på din diagnos skulle jag nog rekommendera dig att tillsammans med vården försöker att finna din grundsjukdom och behandla den.
Mer
14 år 5 månader sedan #258706 av maskrosman
Admin. Jag minns inte vad psykiatern sa exakt om tidpunkt, har inte heller fått ett recept ännu eftersom jag sagt att jag är väldigt tveksam.

Tack för svaren, alla. Jag får fortsätta överväga om jag ska ta någon medicin eller inte.

Hejsan Tikki. Kul att se att du är kvar på sidan :).
Mer
14 år 5 månader sedan #258718 av Nissegossen
maskrosman, jag har seroquel för att sova på och jag har dosen 50mg och somnar inom 20 minuter, det är bara att stänga ned datorn lägga sig tillrätta i sängen och huvudet på huvudkudden så sover jag.

Eftersom man blir sjukt trött så tror jag ju att 50mg enbart är en startdos och jag använder den inte ofta, men tar du den regelbundet mot psykos, får du nog öka dosen för att få en terapeutisk dos mot psykoser.

Räkna med höjd dos från läkares sida.
seroquel[/url:1duvoudp]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #258722 av maskrosman
hej Nisseg. Ja jag har för mig att det var 50mg/dag det var tänkt att jag skulle ta också. Pratade med en bekant som nyligen fått seroquel, vet ej vilken dos. hon blev så sänkt att hon ramlade in bland buskarna när hon var ute och gick. sådär kan man ju inte ha det.

känner du av seroquel dagen efter när du sovit ut?