Seroquel - era erfarenheter?

Mer
14 år 4 månader sedan #261410 av maskrosman
tackar för svaren. suck ja, det lutar åt att jag struntar i det, alternativt gå med på att ta en låg dos till natten. tanken på att bli helt sänkt av dom på dagtid låter inget vidare. jag måste ju klara av att gå och handla, rasta hunden osv.

det där med att se bilder framför ögonlocken ibland känner jag igen, utan medicin. fast för mig är det oftast mer som mörka skuggor då och då. ett tag när jag åt antidepressiva fick jag då och då "ljusblixtar" när jag låg ner och hade släckt i rummet. väldigt skumt. ibland var det också som om jag kunde se rummet ljust, genom mina ögonlock, trots att det var kolmörkt. men vad som är medicinens fel och vad som är egna symtom är svårt att säga tycker jag. jag förstår om du la av, korall. det är märkligt hur medicin funkar bra för vissa men illa för andra.
Mer
14 år 4 månader sedan #261707 av digicat
Seroquel tar bort mina mardrömmar = den mesta av ångesten jag har under hela dagen = självmordstankar. Seroquel botar mina självmordstankar!!!!! WOHO! :D

(fått den nyligen)
Mer
14 år 4 månader sedan #261879 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel - era erfarenheter?
Bra digicat att du är nöjd med Seroquel för det har god effekt både mot ångest och depression. Man brukar också sova bättre också. Är det depåtabletter som du har fått?
Mer
14 år 4 månader sedan #262532 av digicat
Admin1 - Ja det är depå. Men kan mina röster försvinna eller blir mindre av en dos på 50 mg? ... för de verkar itne försvinna :( fick iofs seroquel för just tankekaoset och sömnen..
Mer
14 år 4 månader sedan #262548 av Nissegossen
Du, det tror jag! Sömn är A och O, utan den hör man mer röster och en god natt sömn återställer allt och när du vaknar nästa morgon, kan alla hallucinationer vara borta!

Det är bara vad jag har predikat i åratal, att om jag fått något att sova på första gången jag uppsökte psyket, för att jag märkte att någonting var fundamentalt fel, med mig, så bad jag faktiskt om något att sova på, efter sömnbrist i flera månader innan.

Och det första de gör är att pumpa in Depå neuroleptika, vilken jag anser konserverar sjukdomen och gör en fast i bruket av den.

De skulle sövt ned mig i en vecka och därefter tror jag att alla psykos symptom hade försvunnit...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #262753 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel - era erfarenheter?
50 mg Seroquel motsvarar 0,33 mg Risperdal och det får man knappast någon antipsykotisk effekt av. Möjligen kan Seroquel ha indirekt effekt genom att förbättra sömnen, men jag tror inte rösterna försvinner av den dosen.