zyprexa och viktuppgång

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #259913 av
Hej!

Är det någon som vet hur zyprexa fungerar, går man upp i vikt av själva zyprexan oavsett vad man äter? eller beror vikyuppgången endast på ökad aptit?.
Jag upplever mer sötsug sen jag började med zyprexa för ca 6 månadet sen. Har gått upp i ca 13 kilo i vikt :(. Jag äter normalt, inte en massa godis och fetmat etc.
Har försök halvera min medicin dos från 5mg till 2.5 mg men får så mkt uttsättningssytom. Vet inte vad jag ska göra längre, vill inte gå upp mer i vikt nu:-(.
Samtidigt som det är jätte svårt att bli av med denna medicin. Äter den inte heller för psykos, utan för stark ångest.
Mer
14 år 5 månader sedan #259927 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet zyprexa och viktuppgång
Enligt mig beror viktuppgången inte enbart på ökad hunger, utan också på sänkt ämnesomsättning...

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 5 månader sedan #259928 av Geta
Svar från Geta i ämnet zyprexa och viktuppgång
Dessutom blir man slöare av den mesta antipsykotikan.
Säkert rör man sig mindre rent spontant.
Mer
14 år 5 månader sedan #259943 av bom
Svar från bom i ämnet zyprexa och viktuppgång
när jag åt zyprexa gick jag upp 30 kilo på två månadernden påverkar både ämnesomsättningen och hungern om jag inte har fel.en hemsk medicin.
Mer
14 år 5 månader sedan #259950 av Nissegossen
Byt till Trlafon, ger ingen viktuppgång och är dessutom lika stark som zyprexa!

Jag har trilafon och gick ned från som mest 97kg, till som bäst, min BMI, vilket är 85kg och nu tror jag jag väger 87kg...

Är 186 cm.

Du kan också pröva zeldox tror jag det är som inte ger viktuppgång och som jag tror att det är lätt att gå ned i vikt på.

lägger in några länkar, som du kan kika på, först här zeldox
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=11587 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=11476 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=10353 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=12282 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...c.php?f=2&t=3155 [/url]<!-- l -->

Trilafon
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=12356 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=18772 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=13593 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #259979 av w200i
Svar från w200i i ämnet zyprexa och viktuppgång
gäst:

Mot ren ”ospecifik” ångest ska man aldrig, aldrig, ta antipsykotika t ex Zyprexa, Risperdal, Seroquel, Trilafon..

Du kan gå upp i vikt fastän du äter lika mycket, då Zyprexa påverkar metabolismen (ämnesomsätningen).

Sätt genast ut Zyprexa och arbeta med samtalsterapi och eventuell stödjande antidepressiv medicin.

Vad är det för tomteläkare som skrev ut Zyprexa åt en icke-psykotisk person? :evil: