zyprexa och viktuppgång

Mer
12 år 1 vecka sedan #479174 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet zyprexa och viktuppgång
Invega är det enda antipsykotikum som har schizoaffektiv, som godkänd indikation. Så Invega kan vara ett alternativ till Zyprexa, men blir dyrare dock, eftersom Zyprexa numera har förlorat patentet. Risken för viktuppgång med Invega borde vara hälften ungefär av Zyprexas. Minst risk för viktuppgång har Zeldox och Abilify. Om man övergår från Zyprexa till Zeldox så brukar man minska i vikt.
Mer
12 år 1 vecka sedan #479180 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet zyprexa och viktuppgång

Admin1 skrev: Invega är det enda antipsykotikum som har schizoaffektiv, som godkänd indikation. Så Invega kan vara ett alternativ till Zyprexa, men blir dyrare dock, eftersom Zyprexa numera har förlorat patentet. Risken för viktuppgång med Invega borde vara hälften ungefär av Zyprexas. Minst risk för viktuppgång har Zeldox och Abilify. Om man övergår från Zyprexa till Zeldox så brukar man minska i vikt.


Jag ska övergå från Zyprexa till Invega och räknar med att tappa i vikt, tror du inte att det är troligt att jag gör det? Jag har högkostnadskort så för mig så spelar inte prisskillnaden någon roll. :joker
Mer
12 år 1 vecka sedan #479183 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet zyprexa och viktuppgång
Invega är en metabolit av Risperdal... det är ungefär samma substans som Risperdal... den ger tyvärr också viktuppgång...