zyprexa och viktuppgång

Mer
14 år 4 månader sedan #260702 av w200i
Svar från w200i i ämnet zyprexa och viktuppgång
Björn:
Registrera dig!!!!

Jag vill försöka hjälpa dig genom att skicka pm!
Mer
14 år 4 månader sedan #260766 av igelkotten82
Svar från igelkotten82 i ämnet tack för svar

Admin1 skrev: Har aldrig läst om att antipsykotika skulle kunna minska overklighetskänslor. Du kan läsa mer om overklighetskänslor eller derealisation här:
sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation
sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation


Jag lider av depersonalisationssyndrom och det är fortfarande endast experimentell medicinering som förekommer. Ibland har SSRI effekt, ibland antipsykotika, ibland antiepileptika... Klonazepam (Iktorivil) ska vara en tämligen effektiv medicin men den passar ju inte alla. Jag fick god effekt på Flunitrazepam (Fluscand) men det var off-label, ville mest veta om det öht fanns något som kunde mildra den permanenta overkligheten, dimman, den abstrakta identiteten, uppmärksamhetssvårigheterna och det här molnet mellan mina ögon och den externa verkligheten.

Skulle gärna komma i kontakt med någon mer som lider av DPD då jag känner mig ganska ensam med det. Vi är dock inte ensamma, för detta fenomen uppmärksammas bara mer och mer.

Mvh
Douleur
  • Björn
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #260777 av Björn
Svar från Björn i ämnet zyprexa och viktuppgång

van_Gogh skrev: Jag gick upp i vikt av zyprexa, 14 kg.
Åt 12,5 mg trappade ut 10, 7,5, 5, 2,5 det gick riktigt
bra med att sluta. Fick den mot psykotiska symptom
och ångest samt att läkaren tyckte jag behövde gå upp i vikt.



Verkar vara lättare för ppersoner med psykossjukdom att avsluta Zyprexa än för oss/de som inte har någon psykossjukdom... :!: :rolleyes: 8O

Det tycks så när jag läser andras inlägg om denna skitmedicin... .?
Mer
14 år 4 månader sedan #260779 av Geta
Svar från Geta i ämnet zyprexa och viktuppgång
Det är klart att om det är ångest som är huvudorsaken
att man tar antipsykotika så måste det vara svårt att
sluta med den.
Mer
14 år 4 månader sedan #260781 av igelkotten82

Björn skrev: Verkar vara lättare för ppersoner med psykossjukdom att avsluta Zyprexa än för oss/de som inte har någon psykossjukdom... :!: :rolleyes: 8O

Det tycks så när jag läser andras inlägg om denna skitmedicin... .?


Jag hade ett helvete att trappa ned ens 2.5 mg på Zyprexa eftersom paranoian låg och tryckte hela tiden. Om det sedan är psykotiskt betingat eller ångestbetingat vet jag inte, men det är först nu när jag går över till ett annat preparat som jag till min förvåning upplevt NOLL försämring trots en dos på 10 mg. Trodde det var omöjligt att stiga av Zyprexan utan paranoia i en månad.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478913 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet zyprexa och viktuppgång
Var kan man läsa om Zyprexa som behandling mot ångest?