zyprexa och viktuppgång

Mer
14 år 4 månader sedan #260183 av manodepp
Svar från manodepp i ämnet zyprexa och viktuppgång
w200i,

nej, zyprexa är inte unikt. alla mediciner som har den minsta lilla antideppresiva effekt kan trigga uppvarvning. så är det. fast just zyprexa är inte den värsta boven, även om jag läst en del vetenskaplig litteratur som beskriver att det faktiskt inträffat. jag har varvat upp på både abilify och fluanxol, och dom är ju skapligt uppiggande båda två. vaksam. trilafon har sabbat min sömn. vaknade fyra i morse. bläk :evil:
Mer
14 år 4 månader sedan #260198 av Geta
Svar från Geta i ämnet zyprexa och viktuppgång
Det tvivlar jag på att antipsykotika fungerar som
uppåttjack. Är det inte så att drogmissbrukare tar
antipsykotika för att dämpa ner sig istället?
Mer
14 år 4 månader sedan #260207 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet zyprexa och viktuppgång
Jag har gått upp mycket i vikt av Zyprexan...även hungern har ökat och så klart med den viktuppgång..ja man blir slö av den
Mer
14 år 4 månader sedan #260247 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet zyprexa och viktuppgång
Jag har gått upp 11kg sedan jag började med Zyprexa och litium. Jag känner mig piggare på dagen och somnar på kvällen utan Imovane/Theralen som jag inte gjort tidigare.
Mer
14 år 4 månader sedan #260249 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet zyprexa och viktuppgång
Typiskt att antipsykotika har den biverkningen, kunde ju varit tvärt om istället att man gick ner i vikt, hade varit mycket bättre.

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 4 månader sedan #260262 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet zyprexa och viktuppgång
Här kan ni rösta om ni har gått upp i vikt av Zyprexa och också förstås om ni inte gjort det.

Att folk går upp 30-40 kg av Zyprexa är felanvändning. Man skall väga sig varje vecka och om man gått upp mer än 7 kg så bör man byta till ett preparat med mindre risk för viktökning.

w200i,

Uppvarvning av Sertralin kan tyda på schizoaffektiv eller bipolär.