Zyprexa. Era erfarenheter?

Mer
19 år 1 dag sedan #14894 av Aspergergirl
Ytterligare en fråga: Hur snabbt brukar effekten av Zyprexa komma? Brukar tröttheten komma redan första dygnet, eller dröjer det? Kommer alla effekter samtidigt? Hur långt efter tablettintag dröjer det innan man eventuellt känner någonting av den? Har precis tagit första tabletten nu och vill veta vad jag har att förvänta mig. /W
Mer
19 år 1 dag sedan #14896 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa. Era erfarenheter?
Tröttheten kommer nog efter en timme eller två tror jag. Den antipsykotiska effekten visar sig först efter en vecka, men brukar bli maximal inom 2 månader cirka.
Mer
19 år 1 dag sedan #14901 av leva
Svar från leva i ämnet Zyprexa. Era erfarenheter?
Har haft Zyprexa den fungerade bra förutom att jag ökade mycket i vikt. Bytte då till Zeldox som var lika bra och som gjorde att jag gick ner en del av min viktökning.
Mer
19 år 16 timmar sedan #14941 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Trött.
Oj, vad trött jag blev av Zyprexan! Märkte att tröttheten kom fort igår kväll. Tog min första tabl kl 20 och vid 22 stöp jag i säng. Tillsammans med Flunitrazepamen somnade jag nästan direkt. Sov mkt bra men vaknade några gånger på morgonen. Dock somnade jag om igen utan problem. Känt mig slö idag på dan också men det är uthärdligt.
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 15 timmar sedan #14942 av Guest
Jag har As och OCD. Tar 2.5 mg Zyprexa. Finns det ingen här som tar lägre dos av Z., eller känner någon som gör det?

Jag tycker inte om att ta Zyprexan, men abstinensbesvären av medicinen är så jobbiga att jag är fast i det och finner det lättare att vänja sig vid tanken att jag måste ta den för att må bra... :cry: :cry: :cry:


Men hur gör man för att slippa skiten och inte gå under av mani och abstinens?

Min högsta önskan är att slippa Zyprexa, så klart!


Vet någon någon som tar lägre dos?


Vad har jag för ´ fördelar´´som tar låg dos av en sån skitmedicin som Zyprexa?


Mvh Björn
Mer
19 år 15 timmar sedan #14943 av Moonlight
Min erfarenhet var att jag åt som en häst, fanns inget stopp. Sedan fick jag lite problem med magen och fick höga blodvärden...