Zeldox

Mer
19 år 11 månader sedan #1317 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox
Hej!

Det finns en lustig sak med dopaminteorin och det är att ger man folk dopaminliknande ämnen så är det enda symptomet, som uppstår paranoia. Däremot ämnen som PCP, som påverkar glutaminsystemet i hjärnan ger nästan alla schizofrenisymptom. En annan lustig sak är att läkemedelsexperterna dvs farmakologerna aldrig diskuterar att majoriteten inte får full effekt av dopaminblockerare och att det finns många som inte får någon effekt alls

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1566 av Hannah
Svar från Hannah i ämnet Zeldox
Hej!
Jag äter Zeldox 40mg gånger 2 och tycker att dom är helt kanon. Blir inte ett dugg trött. Har provat hur många olika sorter som helst och jag har i stort sätt sovit i 5 års tid pga medicinerna men nu är det helt annorlunda. Gick upp typ 50 kg i vikt oxå av alla olika sorter men nu är jag 4 kg ifrån min målvikt så jag tycker att zeldoxen är helt suverän.
Har inte haft några biverkningar alls.
Hannah
Mer
19 år 11 månader sedan #1576 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox
Hej!

Jag har testat Roxiam, Trilafon och Risperdal. Risperdal i den låga dosen 1 mg/dag gjorde att jag sov mycket längre första veckan, men sedan normaliserades sömnen.

Zeldox kommer nog att öka i användning, eftersom det inte ger någon viktökning.
Många av de nyare medlen kan ju ge kraftig viktökning hos ganska många.

Nackdelen med Zeldox är att man alltid bör ta den tillsammans med en måltid för annars blir det som att halvera dosen. Födan förbättrar upptaget av denna medicin. En annan nackdel är att man måste vara försiktig när man tar andra mediciner. Alla läkemedel går inte att kombinera med Zeldox och man måste därför informera andra läkare man går till om just detta t.ex. Jag tar Zeldox går det att kombinera med den här nya medicinen jag skall få?

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1590 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Zeldox
-
Mer
19 år 11 månader sedan #1597 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox
Seroquel ger ungefär en viktökning i genomsnitt på 2 kg på 10 veckor, medan Zeldox ger nästan ingen viktökning alls. Seroquel ligger ungefär mitt på listan för viktökning:

Viktökning under 10 veckor:

0 kg Zeldox (0,1 kg)< Pacinol/Siqualone (0,4 kg) < Haldol (1,1 kg)< Risperdal (2,1 kg)<Seroquel (2,2 kg)<Hibernal (2,5 kg)< Mallorol (3,2 kg)< Zyprexa (4,1 kg)< Leponex 4,5 kg
Läs mer här:
www.viska.se/index.php/nyheter/2 ... ipsykotika
Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1613 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Zeldox
-