STORA TRÅDEN om Tardive dystoni och Tardive dyskinesi.

Mer
13 år 3 månader sedan #370691 av Maran

Jakob.N skrev: jag tar ofta med handen i ANsiktet o gör rörelser vid huvudet hela tiden när jag är ute

Å Ögonen är uppspärrade.

mm håller med Isa-Alise kolla upp detta snarast!!
Stackare :cry: Men det går säkert över inte alla som får bestående heller!
Mer
13 år 3 månader sedan #370692 av herA
jag tror ja vet va beror på.

jag tar medicinen morgon o då dricker ja kaffe ingen mat.

Jag slarvar med maten o grönsaker så ja TAPPar hår.

Jag ger mig ut till stan ofta osammansatt men mycke beror på slarvig lifstil o dålig i kosten 8O :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
13 år 3 månader sedan #370694 av Isa-Alise
Jo, om det blir permanent, och fortsätter trots att man har slutat med medicinen så har det blivit en hjärnskada... men symtomen syns innan det har gått så långt - medan man har medicinen - och då kan det hjälpa att mycket sakta trappa bort medicinen...

OBS! Snabb nedtrappning ökar symtomen och ger risk för återinsjuknande!!!
Mer
13 år 3 månader sedan #370699 av Maran

Jakob.N skrev: jag tror ja vet va beror på.

jag tar medicinen morgon o då dricker ja kaffe ingen mat.

Jag slarvar med maten o grönsaker så ja TAPPar hår.

Jag ger mig ut till stan ofta osammansatt men mycke beror på slarvig lifstil o dålig i kosten 8O :hjärta :hjärta :hjärta

jo så kan det vara,men har du något liknande det i videoklippen så bör du kontakta läkare!
Det brukar visa sig rätt individuellt också.En del gapar krampaktigt mycket med tungan ut ,blinkar hela tiden,eller får inte upp ögonlocken,medans andra går käken ur led på mer repetativt och krampaktiga ofrivilliga grimaser,svårt att prata pgr av låsningar i halsen,munnen,läppen osv osv.
Mer
13 år 3 månader sedan #370701 av Maran
Om man har tur kan vissa hjärnskador i enstaka fall gå tillbaks och kanske läka.
Mer
13 år 3 månader sedan #370702 av Maran

Isa-Alise skrev: Jo, om det blir permanent, och fortsätter trots att man har slutat med medicinen så har det blivit en hjärnskada... men symtomen syns innan det har gått så långt - medan man har medicinen - och då kan det hjälpa att mycket sakta trappa bort medicinen...

OBS! Snabb nedtrappning ökar symtomen och ger risk för återinsjuknande!!!

EXAKT!Så är det!
Det värsta är när man har en kombination av flera dystonier och där hela kroppen är ansatt.
Väldigt invalidiserande.