STORA TRÅDEN om Tardive dystoni och Tardive dyskinesi.

Mer
13 år 3 månader sedan #371150 av Värde
Koi,

Så du har alltså inte reagerat liknande på andra antihistamin?Lite märkligt kanske?
Vad har du mer provat och hur har du reagerat?Reagerar du på någon speciell föda eller ngt naturläkemedel?
Mer
13 år 3 månader sedan #371152 av Geta
Kan det inte röra sig om andra neurologiska sjukdomar det som
verkar vara tardiv dyskinesi?
Mer
13 år 3 månader sedan #371154 av Isa-Alise
Jag tror som Geta. Det är feldiagnosticerade neurologiska sjukdomar som tolkas som tardiv dyskinesi i Indien...
Mer
13 år 3 månader sedan #371178 av Maran
Koi,
en liten tanke som slog mig är att Lergigan är ju antihistamin och står med på listan som kan ge tardive dyskinesi
Kanske tourette´s syndrom påminner mer om dyskinesi än dystoni i symptom?Eftersom dyskinesi ger snabbare rörelser medans dystoni brukar ha långsammare rörelser??Synd bara att jag är så utmattad så kan inte tänka längre än näsan.Kan ju inte detta,annars hade kunnat kolla upp mera.Vet ju inte hur pass vanligt det är att man får det av antihistaminer.
Mer
13 år 3 månader sedan #371188 av koi
Jag har provat Atarax, Propava, Lergigan och Theralen som jag vet om. Theralen är det enda som uppfyllt sitt syfte, att lugna ner mig. Lergigan och Propavan har för mycket biverkningar och Atarax är ett sockerpiller.

Jag har hört sägas att tourette's är motsatsen till parkinson, det stod samma sak om tardiv dyskinesi såg jag i någon text. 8O
Mer
13 år 3 månader sedan #371427 av Admin1
Jag har läst att man tror att tardiv dyskinesi orsakas av överkänsliga dopaminreceptorer, men det kan finnas många andra förklaringar. Beträffande rörelsestörningarna i Indien, så vill jag minnas att det finns rapporter om att rörelsestörningar förekom på mentalsjukhusen redan innan antipsykotika kom. Alla rörelsestörningar är kanske inte orsakade av antipsykotika. Samma med diabetes, som var ganska vanligt på mentalsjukhusen innan antipsykotikan kom.