otäcka tvång

Mer
18 år 7 månader sedan #21992 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet otäcka tvång
Sleepy,

Det låter som om KBT (kognitiv beteendeterapi) kanske skulle kunna hjälpa henne...
Mer
18 år 7 månader sedan #21993 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång
Admin1,

Tack för det :)
Mer
18 år 7 månader sedan #21994 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet otäcka tvång
Teresia,

Varför frågar du inte din läkare vilka mediciner du behöver. Det måste ju vara en sådan som skriver ut preparatet.
Eller ska man först kolla runt på nätet efter olika slags mediciner sen när man har hittat något som passar kontektar man en läkare och säger vad man vill ha.
Då kan dom ju ta bort läkarutbildningarna.
Mer
18 år 7 månader sedan #21995 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång

Gäst skrev: Mitt tär tvång är också av självutplånandets art.
Jag håller hela tiden på att planera min död. Men så får jag även en starkare känsla av att jag måste uträtta ett par onda gärningar innan, men de är egentligen inte onda för mig eftersom det kommer att föra något gott med sig för många människor.
Visserligen kommer några kanske må dåligt en kort tid, men det kommer nog att bli bra för dem också framöver. Tiden läker ju alla sår som det heter och de flesta har ju höga livförsäkringar. Och pengar är ju som plåster på såren.
Det är min andra sida som planerar detta och jag har försökt stoppa det men "jag" har fått ge mig.
Så nu väntar jag bara på rätt tillfälle. När, var och hur får jag veta först när det ska ske så att jag inte avslöjar mig.
Låter nog helsjukt, men det är ju så saker och ting fungerar.
Och inga makter kan förhindra det eftersom det är överviljan som vill detta, eller som många säger det är guds vilja.


Det är hemskt när männsikor vill ta sitt eget liv. Hoppas du kommer på andra tankar. När du pratar om onda gärningar som du tänker utföra är det då lagliga gärningar eller olagliga? Tänk på att inte göra något olagligt, det som är olagligt är det av en viss bra anledning och ska inte vara bra att utföra. Det är för vår allas bästa. Tänk så många schizofrena du skrämt nu med ditt inlägg. Många schizofrena tror att de är onda och de tror att de har djävulen i sig. Nu kanske de tror att du är ute efter dem.

Det jag alltid brukar säga är att ingen förtjänar smärta och sorg, varken ond eller god. Tillrättavisning däremot är okey men inte våld eller någon annan sorts övergrepp. Det är hemskt. Det ver jag efter att ha lidit i mitt liv tillräckligt mycket, och mitt i eländet har jag sagt orden till mig själv "Ingen förtjänar detta". Ingen förtjänar det hemska.
Mer
18 år 7 månader sedan #21996 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång

Gäst skrev: Varför frågar du inte din läkare vilka mediciner du behöver. Det måste ju vara en sådan som skriver ut preparatet.
Eller ska man först kolla runt på nätet efter olika slags mediciner sen när man har hittat något som passar kontektar man en läkare och säger vad man vill ha.
Då kan dom ju ta bort läkarutbildningarna.


Det tänkte jag göra också.
Mer
18 år 7 månader sedan #22004 av flisan
Svar från flisan i ämnet otäcka tvång
Gäst:

Jag tror inte att ont ska med ont förgöras. Tyvärr, det vore så lätt.
Men man får nog kämpa på.
Du har säkert goda krafter inom dig också det låter bara som du är väldigt rädd.

Lägg ned dina vapen och börja kämpa!