otäcka tvång

Mer
18 år 7 månader sedan #21967 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång
Sleepy,

Jag har också såna tvångstankar. Jag är rädd för knivar och saxar när jag är i närheten av min mamma fall i fall något skulle falla mig in och råka skada henne. Men det är klart inget jag vill, det är verkligen det jag inte vill och därför har jag utveckalt en liten fobi mot knivar och vassa föremål som pennor och sånt. Sen är jag precis som hon också rädd för att skada mig själv. Jag tar Risperdal och de verkar inte ha någon effekt på tvångstankar men jag har hört att det finns vissa antidepressiva som ska vara effektiva mot tvångstankar. Har glömt vilka det är men jag kanske ska fråga min läkare om dem eftersom jag snart inte pallar mer ifall en sån period kommer igen med intesiva tvångstankar.
Mer
18 år 7 månader sedan #21968 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet otäcka tvång
Gäst! Det är inte GUD som talat till dig! GUD kan icke gå emot den lag han bestämt åt människorna. Den som stiftar en lag står också själv under den, bryter GUD mot sin egen lag, får han själv det staff som stipuleras i lagen.
Vänd dig till Jesus Kristus som trots allt är förlåtande och precis som GUD fader i himlen vill han ingen människas död.

Jag kan bara säga till dig att vad eller vem som helst som har sagt detta till dig i din skalle, så inte kommer det från GUD.

Vänd om från de onda gärningar du tänker göra, har du bestämt dig för att ta andra med dig i döden, som straff för vad de gjort?

Glöm det att de skulle ha tagit din själ ifrån dig. Genomför du onda gärningar som medför andras död är det visserligen så, att du förlorar din själ!

Än finns det hopp om dig, genomför icke den onda gärning du tänkt, att göra!
Gå helllre till de som du betraktar såsom dina fiender, nämligen polisen och berätta för dem vem som ligger bakom dina tankar och lämna över ditt vapen!

Så RÄDDAR DU DIN SJÄL!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 7 månader sedan #21969 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet otäcka tvång
Ska jag prata i ditt språk så är det djävulen som har kommit hit och då måste hans makter förintas. Det har blivit mitt uppdrag att se till att det genomförs, annars kommer onskan snart att straffa alla.

Polisen är inte min fiende, vi står på samma sida och ska förgöra det onda.
Mer
18 år 7 månader sedan #21973 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet otäcka tvång
Då förstår jag dig icke! Varför gör du det då!????

Du vet ju att om Den onde vill detta så är det ju definitivt mot GUD!

Jag själv tror inte att polisen står på samma "sida" som du i den här konflikten!

Det är bara något du hört inom dig!

Ta och rada upp "bevis" på ett papper, och ta sedan och skriv ned vad som talar för vad som är falskt och vad som är sant.

Om du går till till polisen, de är ju dina vänner så får du se reaktionen hos dem.
Om de nu står på samma "sida" som du, och du berättar allt så om de står på din sida kommer de bara att skratta åt dig, men skulle de ha något emot vad du tänker göra så kommer de att hjälpa dig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 7 månader sedan #21978 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet otäcka tvång
Det onda som ska förgöras står skrivet i min lag. Och bevis finns det gott om. Det får polisen själva rada upp efteråt. Det kommer inte att göra mig någonting. Då vet jag att jag har gjort det rätta och jag tror heller inte polisen börjar skratta åt det hela utan ser det tragiska i det hela.

Det som ska uträttas ska också uträttas. Jag har givits det här uppdraget för rättvisan och för att förgöra det onda.
Vad som händer mig sen spelar ingen som helst roll. Hinner dom upp mig får dom väl sätta mig i finkan. Men jag tror dom kommer låta mig löpa min väg.
Mer
18 år 7 månader sedan #21985 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet otäcka tvång

Teresia skrev: Jag tar Risperdal och de verkar inte ha någon effekt på tvångstankar men jag har hört att det finns vissa antidepressiva som ska vara effektiva mot tvångstankar. Har glömt vilka det är men jag kanske ska fråga min läkare om dem eftersom jag snart inte pallar mer ifall en sån period kommer igen med intesiva tvångstankar.


Mot tvångstankar brukar man använda SSRI-antidepressiva, som Zoloft eller Citalopram. Ibland används också det gamla preparatet klomipramin. Behandlingen brukar pågå ganska lång tid.