otäcka tvång

Mer
18 år 7 månader sedan #22013 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet otäcka tvång

Teresia skrev: Jag har också såna tvångstankar. Jag är rädd för knivar och saxar när jag är i närheten av min mamma fall i fall något skulle falla mig in och råka skada henne. Men det är klart inget jag vill, det är verkligen det jag inte vill och därför har jag utveckalt en liten fobi mot knivar och vassa föremål som pennor och sånt. Sen är jag precis som hon också rädd för att skada mig själv. Jag tar Risperdal och de verkar inte ha någon effekt på tvångstankar men jag har hört att det finns vissa antidepressiva som ska vara effektiva mot tvångstankar. Har glömt vilka det är men jag kanske ska fråga min läkare om dem eftersom jag snart inte pallar mer ifall en sån period kommer igen med intesiva tvångstankar.


"Skönt" att inte vara ensam, tycker min kompis.
tack för ditt svar, Teresia.

Undrar hur länge du haft dina tvång?
Mer
18 år 7 månader sedan #22024 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång
Hej Sleepy! Jag har faktiskt haft en del tvångstankar redan sen ca tolv år tillbaka. Men de har blivit värre efter år 2000 då jag fick schizofreni. Men tvångstankarna har inte funnits där från början när min schizofreni kom utan kom mer senare när schizofrenin började lägga sig.
  • Sly
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22027 av Sly
Svar från Sly i ämnet otäcka tvång
hur gammal är du Teresia?
Mer
18 år 7 månader sedan #22095 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång
13
Mer
18 år 7 månader sedan #22104 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet otäcka tvång
Skoja bara, jag är 33 och trivs med det. Hade en trettioårskris innan men den har gått över, nu mår jag bara bra över det. Hur gammal är du själv Sly?
Mer
18 år 4 månader sedan #29418 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet otäcka tvång
Lyfter fram denna tråd igen.. eftersom min vän fortfarande har samma tvång.. och nu kanske det finns fler som har liknande tvång och som vill prata om dom.. kanske via msn? (skicka ett privat meddelande för msn).

Tack på förhand.