Missbruk av Imovane

Mer
18 år 6 månader sedan #24982 av Interlude
Jag är fast.
Jag missbrukar inte "tunga droger" men annat.
det började med att min läkare skrev ut citodon som innehåller kodein åt mig när jag var femton- sexton år. Efter ett halvår kunde det inte gå en dag utan att jag tog dom. Jag överdoserade ofta, men på ett sätt hade jag ändå kontroll över situationen. Jag vet att det låter fånigt. Men iaf, sedan hände massa saker som att jag blev våldtagen osv...detta ledde till att jag började dricka hela tiden, även innan jag skulle till skolan. Det räckte inte och jag började gå till flera läkare för att få citidon utskrivet. Jag lyckades hela tiden genom att klaga över min svåra mensvärk. Det räckte inte efter ett tag och jag började med allting jag kunde hitta i mitt medecinskåp och andras. Var jag på fest var det det första jag tittade efter. vad dom hade för medeciner jag kunde ta. Jag har aldrig varit den stulit saker men det var ett måste för mig. Varje dag kunde jag lätt stoppa i mig 20 tabletter på en gång. Men som alla vet blir man inte "hög" eller väck på receptfria piller. Så jag började ta min mammas morfinliknande piller och imovane som hon då hade. Detta var innan jag själv fick det utskrivet. Nu har jag gått på Imovane i ett år. Läkaren vill inte skriva ut mer åt mig, utan har istället gett mig propavan. Jag skäms för att säga det här men jag gråter av glädje när jag hitta tabletter som får mig väck. Och jag vet inte vad jag ska ta mig till för jag har bara några imovane kvar och det senaste året har jag alltid tagit flera om dagen. Nu har jag ingenting och jag orkar inte leva. Hashet jag röker är inte samma grej. det skulle jag kunna sluta med om jag Vill. Men jag kan verkligen inte det med imovane. har larat mig tre dagar utan dom. men dom mådde jag inte bra. Jag vill sluta med dom på ett sätt för det är det enda jag tänker på nuförtiden. Jag vill säga till min läkare att jag är beroende men då skulle han väl sluta skriva ut propavan till mig tillochmed. hur får man hjälp med att sluta med medecin som inte är droger? Man skäms nästan för att det inte är tunga droger man är beroende av utan bara sömnmedel! Jag klarar inte av mitt liv längre om jag inte är påverkad av något. Jag orkar inte ta itu med mina känslor..
Mer
18 år 6 månader sedan #24983 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk av Imovane
Är det det som man mår så dåligt av.
Att läkarna har skrivit ut Imovane, Zopiklon
och Stilnocht. Varför skriver de inte ut Propavan?
När man inte har så svåra sömnproblem skulle
det räcka.
Är mycket obehagligt påverkad. Ska ringa vårdcentralen
på måndag om jag inte får byta.
Mer
18 år 6 månader sedan #24988 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Missbruk av Imovane
Du behöver hjälp Interlude. Det som är bra är ju att du erkänner problemet. Det måste finnas hjälp att få med detta. Du är garanterat inte ensam! Jag känner inte till var man vänder sig någonstans med detta, men det kanske någon annan gör. Men om jag var du skulle jag ägna ett helt möte med din läkare om detta. Jag tror inte du klarar av detta själv. Men det måste ju finnas hjälp att få. Och varför skulle inte du få den?

mvh Fredrik
Mer
18 år 6 månader sedan #24992 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Missbruk av Imovane
Jag kan erbjuda mig att hjälpa dig, så gott jag kan och du vill.
Helt ärligt! Minns du att jagvae det i våras?

jag e inloggad nu då, så PMa.
Mer
18 år 6 månader sedan #24995 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Missbruk av Imovane
Tack.

Det är så svårt, speciellt när man inte har något att göra / tänka på så är tabletter det enda jag tänker på. Jag hatar mig själv för att jag älskar piller, älskar att kunna allt om dom, ta dom allting. Jag älskar känslan av att vara helt väck, ligga i sängen eller på golvet och vara utslagen. Inte känna någor.
Mer
18 år 6 månader sedan #24997 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Missbruk av Imovane
Jag blir allvarligt orolig! Jag tycker du skall söka hjälp så snabbt det bara går.