Missbruk av Imovane

Mer
18 år 6 månader sedan #24998 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Missbruk av Imovane
Fredrik,

Jag vill ha hjälp, verkligen. Tro mig det var svårt att inse att jag behövde hjälp...och sedan vilja det också. Men jag är så himla rädd att min läkare ska sluta skriva ut sömnmedel åt mig då, hur ska jag då kunna sova? och hur ska jag då kunna jobba?
Mer
18 år 6 månader sedan #24999 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Missbruk av Imovane

Fredrik skrev: Jag blir allvarligt orolig! Jag tycker du skall söka hjälp så snabbt det bara går.


Men inte hos ngn myndighet. Då blir det straff.
Vi vet ju när o hur man starffas eller pluttas med vid oilka faser, strafffaserna kan man ju inte aktivt söka sig mot, pluttfaserna är bättre, ävrn om man känner sig som en fåne.
Mer
18 år 6 månader sedan #25000 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Missbruk av Imovane
Straff? varför är det straff, dom är ju inte olagliga...fan nu ska jag verkligen inte söka hjälp...spec med tabke på vad jag jobbar med..
Mer
18 år 6 månader sedan #25003 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Missbruk av Imovane

Interlude skrev: Straff? varför är det straff, dom är ju inte olagliga...fan nu ska jag verkligen inte söka hjälp...spec med tabke på vad jag jobbar med..


Nej, men du blir stämplad som "Drogare" , körkort?
Om du behöver piller framöver?
Man stänger dörrar och vad för hjälp finnes?
Speciellt för dig kanske?
  • JB
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25007 av JB
Svar från JB i ämnet Missbruk av Imovane
Har samma problem med imovane (och stesolid, sobril) mår verkligen skit utan dom men inte alls bra med dom(i ordinerade doser) heller... måste sluta har tagit det dagligen i fyra år på läkares ordination. När jag nämner problemet för läkeren är han dock oförståeende och vägrar tro att jag kan må dåligt p.g.a. tabletterna det är ju han som skrivit ut dom.. han skulle väl aldrig skriva ut något som gjorde mig beroende o.s.v... försökte sluta, trappade ner långsamt i månader, tillslut låg jag bara och skakade i sängen oförmögen att både gå och äta så doserna fick höjas igen, trots denna reaktion vill läkaren inte gå med på att jag är beroende, så risk för bestraffning eller dylikt är nog minimal, däremot är risken att läkaren säger att man måste fortsätta och inte får hjälp att sluta större. Hatar verkligen benso nu. Borde bara få skrivas ut under kortare perioder.
Dom kan verkligen vara starkt beroendeframkallande även vid låga doser om man tar dom tillräckligt länge... finns en anledning till att dom är narkotikaklassade även om vissa läkare inte verkar bry sig så mycket.
ska själv inleda ett nytt nedtrappningsschema i dagarna.

finns många bra sidor på nätet som beskriver abstinenssymptom och hur man ska gå tillväga för att avgifta sig t.ex. <!-- w --> www.kilen.nu <!-- w -->

lycka till! jag lider med dig.
Mer
18 år 6 månader sedan #25032 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Missbruk av Imovane
Sök hjälp!!!