Missbruk av Imovane

  • Tombie
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31450 av Tombie
Svar från Tombie i ämnet Missbruk av Imovane
Hej!

Gammal tråd, men intressant och viktig!

Imovane har jag själv suttit fast i, och det var ett helsike att sluta, med en vidrig abstinens i en vecka.
Men det går att sluta!

Man kan få hjälp via Beroendemottagningen,
det finns ett på Karolinska (TUB-mottagningen) samt ett på Maria Beroendemottagning.

Man behöver ett schema för avtrappning, stödsamtal om man så vill.
Det finns också möjligheter till inläggning under avgiftningen.
Mer
18 år 3 månader sedan #31462 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Missbruk av Imovane
hej! jag är fortfarande beroende av imovane. jag orkar inte ens tänka på när jag ska sluta och hur det ska gå till. oftast blir man inte tagen på allvar, för det är ju "bara ett sömnmedel".
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31472 av
Svar från i ämnet Missbruk av Imovane
Hej Interlude!

Du bor i Stockholm?

Då föreslår jag dig att vända dig antingen till Karolinska, TUB-mottagningen -- <!-- w --> www.beroendecentrum.com <!-- w --> eller
Maria Mottagningen -- <!-- w --> www.mariaberoendecentrum.se <!-- w -->

På dessa platser kommer du att bli tagen på allvar.
De sysslar just med läkemedelsmissbruk.

Lycka till!
Kram
Tombie
  • GÄSTSKRIBENT
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32373 av GÄSTSKRIBENT
Svar från GÄSTSKRIBENT i ämnet FINNS HJLPFORUM
Hej!

Du som fastnat i ett beroende av Imovane, varför skriver du inte i de forum som är för tablettmissbruk och hjälper med nedtreppning om du vill.

Jag hittade detta forumet när jag letade efter ...kycklingrecept...inte klokt va?
Ett jättemysigt och fint forum med bra kamratskap verkar det som, välarbetat med.

Jag skriver själv i tablettberoendeforumen för jag är beroende av en massa piller, så ett råd till dig om du vill trappa ner lite iaf,
leta efter... <!-- w --> www.kilen.org <!-- w --> eller www.oberoende.info/rfhlups/

Där finns både forum och gästbok att skriva i och alltid finns det någon som hjälper dig, det lovar jag.
Kramisar på er Pattsy