Missbruk av Imovane

Mer
18 år 6 månader sedan #25039 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk av Imovane
Varför i hela världen skriver läkarna ut
narkotikaklassade sömnmedel när det
finns andra. Vill de att man ska bli beroende?
Nu är jag kanske för elak?
Jag känner mig inte beroende men har en massa
obehagliga symtom i kroppen och känner mig
snurrig i huvudet.
Mer
18 år 6 månader sedan #25040 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Missbruk av Imovane
Jag tror inte läkaren kommer att sluta skriva ut sömnmedel till dig om du har svårt att sova. Däremot kan ni ju försöka få bukt på missbruket. Ditt missbruk fungerar nog som alla andra typer av missbruk och det finns hjälp att få.
Mer
18 år 6 månader sedan #25130 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Missbruk av Imovane
Jag känner att jag inte kan riskera att bli fråntagen mina mediciner eftersom dom blivit mitt liv. det är pga dom jag har klarat mig bra den senaste tiden. skulle läkaren neka mig, skulle allting rasa.

Just nu är jag så himla arg på min läkare, han har skrivit ut Imovane åt mig i ett år och nu plötsligt bestämt sig att sluta för att han säger att dom är beroende framkallande. Det kunde han inte tänkt på tidigare. Nu är det försent och jag kan verklige inte bara sluta sådär. men det får jag hålla för mig själv, likaså att jag missbrukar hash. dom får aldrig veta och det är för mitt eget bästa. då skulle jag förlora mitt jobb, och det skulle vara en stor katastrof.
Mer
18 år 6 månader sedan #25135 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Missbruk av Imovane

Geta skrev: Varför i hela världen skriver läkarna ut
narkotikaklassade sömnmedel när det
finns andra. Vill de att man ska bli beroende?
Nu är jag kanske för elak?
Jag känner mig inte beroende men har en massa
obehagliga symtom i kroppen och känner mig
snurrig i huvudet.


Så blir det tyvärr Geta, de incke narkoikaklasadefungerar uselt-
Många kan nyttja propavan, men jag vet inte om det är "bättre"-

De besvär duu känner får man av lugnande, allmänt, propavan gav mig en sån "stenad" känsla nästa dag att det var inte sant, först på kvällen kunde jag tänka igen. Trippelt rohypnol i seghet dagen efter, och rohypnol segar en del. Effekten nästan lik theralen, nocinan. Oerhörda spasmer/restless legs, var tvungen att promenera fast jag var totalt supermatt, inte sömnig, bara fysiskt dövad...

Tycker de pillren mest gör en så hemskl till mods att man bara måste gå o lägga sig o sova bort den hemska effekten, man är ju onekligen seg, så det är ofta lättare, men när det inte går är det en pina. Likaså lider sömnkvaliteten av spasmerna och tandgnisslet för det är ingen harmoni.
Ska vara bra maniskt för man ska ta dem. Ändå väller en dödsångees fram i hjärtat. Men det är på mig, andra njuter formligen.
Samma med haldol, tagit 2 st, den första "släppte allt", underbart skönt det var, nästan som en bomuslltankedrog, trevligt, den andra skapade en ångesteffekt på djupet och tankarna förvärrades..
Kanske bara funkade första pillret?

Jag tror dessutom att det inte är så lätt att bli beroende som psykiskt sjuk, beroendet blir främst ett annat, att lindra smärtan. Det betyder intet att man är immun mot beroende, men det finns en balans där medicinerna har sin givna plats.
Mer
18 år 6 månader sedan #25137 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Missbruk av Imovane

Interlude skrev: Jag känner att jag inte kan riskera att bli fråntagen mina mediciner eftersom dom blivit mitt liv. det är pga dom jag har klarat mig bra den senaste tiden. skulle läkaren neka mig, skulle allting rasa.


Precis. Du röker faktiskt hasch och tar imovan för att orka jobba och hålla ihop dig själv.
Med din historia är det rätt OK tycker jag.
Analysen är inte sjäklvhatande längre. Du går framåt.

Just nu är jag så himla arg på min läkare, han har skrivit ut Imovane åt mig i ett år och nu plötsligt bestämt sig att sluta för att han säger att dom är beroende framkallande. Det kunde han inte tänkt på tidigare. Nu är det försent och jag kan verklige inte bara sluta sådär.


Jepp, men du måste säga ifrån, sen kanske försöka variera hasch iimovan så du iaf inte dubblar droger? Små steg med rimliga mål.

men det får jag hålla för mig själv, likaså att jag missbrukar hash. dom får aldrig veta och det är för mitt eget bästa. då skulle jag förlora mitt jobb, och det skulle vara en stor katastrof.


Precis. Men det håller inte för evigt.
Mer
18 år 6 månader sedan #25151 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Missbruk av Imovane
Är man sjuk och mår dåligt är det bättre att sova bort den onda tiden.