Hur ofta glömmer du att ta din medicin?

Mer
18 år 5 månader sedan #25632 av Isa-Alise
Hur pass regelbundet tar du dina mediciner? Hur ofta glömmer du att ta dem? Känner du av om du missat en dos? Hur snabbt brukar du upptäcka att du har missat en dos?

Jag tar Abilify 10 mg på morgonen. Jag glömmer att ta medicinen en eller två gånger i månaden. Jag brukar upptäcka det på eftermiddagen, då jag känner mig lite uppvarvad och ångestfylld. Jag tar dosen då om jag kan, och då blir det som vanligt rätt snabbt. När jag inte hemma förrän på kvällen har det hänt att det dröjt till nästa dag med att få medicinen. Då känns även nästa dag lite gungigare än vanligt. Det blir dock inga riktiga symtom av en enda missad dos, bara ångest och lite "gungighet", dvs det känns inte riktigt stabilt.

Hur ofta glömmer du din medicin?
Mer
18 år 5 månader sedan #25633 av __Vingklippt__angel_
Mer
18 år 5 månader sedan #25634 av Vargen
jag vet inte har blivit väldigt nogrann nu med medicinen. ska snart ta den om en timme. hur mår du nu då Alise
Mer
18 år 5 månader sedan #25639 av Abzu
Jag glömmer mediciner säkert en gång i veckan.... men jag känner av det dagen efter, iaf efexorn, då känns det som om jag får svindel hela tiden liksom och en massa ångest.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #25645 av Axons
Svar från Axons i ämnet Hur ofta glömmer du att ta din medicin?
Jag brukar glömma ta min medicin 1-2 gånger i veckan, men jag märker ingen större skillnad för det.
Mer
18 år 5 månader sedan #25678 av Malachi
I princip aldrig.