Hur ofta glömmer du att ta din medicin?

Mer
18 år 5 månader sedan #25680 av __Vingklippt__angel_
Jag har också effexor och den är svår att glömma. Jag får också svindel-känslor och upptäcker det därmed efter några timmar. Nu glömmer jag sällan medicinen.
Men i vintras när jag låg inlagd hade jag nog inte haft koll på medicinen om jag inte fått den utdelad. Har ni andra också haft svårt för det när ni legat inlagda?
Jag fick så väldigt dåligt minne och var så förvirrad. Men ofta kom jag ihåg, men inte alltid.
Mer
18 år 5 månader sedan #25701 av Alisa
Jag glömmer aldrig, jag är så noga med det….men ibland får jag minneluckor och vet inte om jag har tagit dem och då blir jag nojig…
Mer
18 år 5 månader sedan #25725 av Malachi

Gäst skrev: Jag har också effexor och den är svår att glömma. Jag får också svindel-känslor och upptäcker det därmed efter några timmar. Nu glömmer jag sällan medicinen.
Men i vintras när jag låg inlagd hade jag nog inte haft koll på medicinen om jag inte fått den utdelad. Har ni andra också haft svårt för det när ni legat inlagda?
Jag fick så väldigt dåligt minne och var så förvirrad. Men ofta kom jag ihåg, men inte alltid.


SAmma här, Efexor glömmer man inte.
Mer
18 år 5 månader sedan #25728 av Isa-Alise

Vargen skrev: jag vet inte har blivit väldigt nogrann nu med medicinen. ska snart ta den om en timme. hur mår du nu då Alise


Jag mår bra... jobbar halvtid... träffar lite vänner... ägnar tid åt familjen... medicineringen håller psykosen borta, så det är faktiskt riktigt bra...

Hur har du det ?
Mer
18 år 5 månader sedan #25751 av Katt
Svar från Katt i ämnet Vilket läkemedel är bäst
Det är lite olika hur ofta jag glömmer ta min medecin.Har ordnat det så att Boendestöd påminner mig.Har det över huvudtaget väldigt svårt med minnet ibland.En gång när en på boendestöd frågade om det gick bra med medecinen sa jag ja .för jag trodde jag tagit den som jag skulle. Men då upptäckte jag att jag inte tagit den på flera dar.Om jag tex,inte tar medecinen på kvällen.Brukar det börja med att jag ej kan sova på hela natten.Pluss att det kommer en massa tankar som rusar runt oavbrutet i huvudet.Så småningom blir det värre och jag blir inlaggd. Har även medvetet låtit bli att ta medecin.Då jag ej gillar det. Det värsta är att i början blir det nässtan bättre. innan det blir sämre.Trots den vetskapen,gör jag offta om det.Vill ej vara tvungen att äta medecin.Samt har väll svårt at inse att jag behöver det.
Mer
18 år 5 månader sedan #25758 av Zedd
Jag har glömt en gång på 8,5 år. Tar Zyprexa och de förpackas sju och sju så man vet om man har tagit eller ej.