Hur ofta glömmer du att ta din medicin?

Mer
18 år 5 månader sedan #26045 av CrazyGirl
Om jag glömmer Zeldox så glömmer jag den oftast på morgonen.. på kvällen har jag mobilen som larmar.. en påminnelse.. varje kväll kl:20 ringer mobilen.. så det är svårt att glömma då.

Jag känner inte av om jag glömt Zeldox.
Mer
18 år 5 månader sedan #26060 av Nissegossen
Hej Malachi! Be din läkare att h*n ringer till Apoteket och ser till att du blir APO-doskund hos dem.
Då får du en dosdisp med medicinen uppdelad i små påsar som du river av och tar morgon, middag och kväll. Då varken glömmer man ta medicinen eller ta för många, för du ser direkt om du glömt ta den för då är ju påsen kvar. Dessutom behöver du bara betala 150 kr i mån året om.

Batalar du över internet slipper du också kostnaden för postens avgifter.

Du får då hämta medicinen i en rulle var 14;e dag, enkelt och behändigt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 5 månader sedan #26067 av Kn@sen
Kände mig bättre ett tag så jag struntade i medicinen, Nu när man mår sämre inser man att man måste ta tabletterna i förebyggande syfte. Tänkte nog som så att om jag känner mig lite bättre, då är jag inte sjuk och behöver inte medicinen. Misstänksamheten tar sakta över mitt liv när jag inte tar tabletterna.
Mer
18 år 5 månader sedan #26075 av Malachi

Nissegossen skrev: Hej Malachi! Be din läkare att h*n ringer till Apoteket och ser till att du blir APO-doskund hos dem.
Då får du en dosdisp med medicinen uppdelad i små påsar som du river av och tar morgon, middag och kväll. Då varken glömmer man ta medicinen eller ta för många, för du ser direkt om du glömt ta den för då är ju påsen kvar. Dessutom behöver du bara betala 150 kr i mån året om.

Batalar du över internet slipper du också kostnaden för postens avgifter.

Du får då hämta medicinen i en rulle var 14;e dag, enkelt och behändigt.


Tack för tipset, låter faktiskt smidigt. Ska ta upp det med läkaren (honom) vid nästa träff.
Mer
18 år 5 månader sedan #26082 av Malachi

Malachi skrev:

Nissegossen skrev: Hej Malachi! Be din läkare att h*n ringer till Apoteket och ser till att du blir APO-doskund hos dem.
Då får du en dosdisp med medicinen uppdelad i små påsar som du river av och tar morgon, middag och kväll. Då varken glömmer man ta medicinen eller ta för många, för du ser direkt om du glömt ta den för då är ju påsen kvar. Dessutom behöver du bara betala 150 kr i mån året om.

Batalar du över internet slipper du också kostnaden för postens avgifter.

Du får då hämta medicinen i en rulle var 14;e dag, enkelt och behändigt.


Tack för tipset, låter faktiskt smidigt. Ska ta upp det med läkaren (honom) vid nästa träff.


Hurm, hehe.. Kom på att RENT EKONOMISKT är det hur jag än gör ganska kört denna månaden.

1067+176+231=1474 <-- Det är en månads mediciner utan "rabatt".. :rolleyes:
Mer
18 år 5 månader sedan #27573 av __Vingklippt__angel_
Svar från __Vingklippt__angel_ i ämnet zoloft...
jag har ätit zoloft... o den glömde jag o ta ofta... lr ibland... jag märkte ingen skillnad om jag tog den lr ej..... men jag blev väldigt trött av den.. :(