Vem behöver mediciner?

Mer
12 år 2 månader sedan #469092 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vem behöver mediciner?
Wasp, jag håller med dig. Jag behöver mina mediciner för att inte bli psykotisk. Att låta psykosen blomma ut och självläka är inget alternativ - jag har ett liv att leva, och vill fungera i det. Inte spilla en massa år på att vara sjuk.
Mer
12 år 2 månader sedan #469098 av vill-vara-med
PSR vet allt om allt och alla. Han är KUNG och GUD.

[i:kl4z723y]Om man har familj har man med all sannolikhet inte schizofreni vilket borde leda till slutsatsen att man har ännu mindre anledning att knapra mediciner som smågodis och sponsra läkemedelslobbyn. Förutsatte att vi diskuterade schizofreni men resonemanget är förstås giltigt lindrigare besvär.[/i:kl4z723y]
Mer
12 år 2 månader sedan #469122 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vem behöver mediciner?
Antipsykotika kom först i mitten av 50-talet och på den tiden bestod vården av mentalsjukhus. När antipsykotikan kom kunde 30 % skrivas ut från mentalsjukhusen och det blev också lugnare på avdelningarna. Innan så fanns bara lugnande mediciner och sömnmediciner, men det var nog inte så mycket medicinering då. Skulle man avskaffa antipsykotika idag skulle nog fler hamna på gruppboende och rättspsyk.
Mer
12 år 2 månader sedan #469127 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vem behöver mediciner?
Jag har klassisk schizofreni och jag blir i stort sett frisk på att ta cisordinol.
Inget annat har hjälpt...
Mer
12 år 2 månader sedan #469128 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vem behöver mediciner?
Inte kan jag påstå att antipsykotikan har gjort mig frisk. Mina negativa symtom finns kvar.
Mer
12 år 2 månader sedan #469131 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vem behöver mediciner?
Med medicinens hjälp ser jag skillnaden mellan att vara sjuk och vara frisk.
Utan medicin såg jag inte sjukdomen i mig. Jag lever i verkligheten nu. Tack vare medicinen.