Hur kan det egentligen vara såhär svårt?

Mer
18 år 5 månader sedan #26999 av Undrande
Ja, det kan man ju göra, de hotar nog inte, om man känner att det skulle hjälpa en. Riktigt bra där Fredrik!

Men narkomaner..mje, jag vet inte, men skule jag sitta med en massa tunga narkomaner skulle jag ju tänka att jag på köpet var tung narkoman, det skulle nog inte göra saken bättre. Kalle som gått på heroin eller pundar Putte ligger liksom i en annan division än ngn som tar piller för att orka med vardagen.

Fast man är väl snart där. I den divisionen. Hemlös och beroande av småkriminalitet. Man är värdelös för sig själv. Usch. Varför föder folk barn när de vet att de kan bli ledsna? Vilken chansning. Liv är fan lidande.

www.kognitiva.org/sug.pdf
Mer
18 år 5 månader sedan #27001 av Undrande
Problemet är att inget hjälper. Inget.

Tycker jag inte synd om mig själv måste jag ju straffa mig själv.

Om det är mitt fel är det mitt fel o jag e skyldig, om jag inte ska skylla på ngn annan blir jag allså självstraffande. Poängen verkar mest vara att inte belasta de jag ändå inte bryr mig om. Och de lär inte bry sig om mig heller.
Mer
18 år 5 månader sedan #27019 av Isa-Alise
Undrande,

Lär dig att tycka om dig själv istället... man kan börja med att berömma sig själv för de små bra saker som man har gjort under dagen... ge dig själv en klapp på axeln för att du har tagit disken eller ringt en vän... beröm dig själv... se det som du är bra på... så kommer du att börja tycka om dig själv...
Mer
18 år 5 månader sedan #27023 av Interlude
jag tror inte de här medicinerna är bra för dig om du överdoserar och missbrukar dem, kanske du skulle prova truxal istället. den är lugnande och har effekt på sömnen, äter själv 25mg-tabletter vid behov och till natten. fungerar bra hittils
Mer
18 år 5 månader sedan #27027 av Undrande
Geta, du är expert på att, iofs tänkvärt, missuppfatta mig.
Så är det ju om man är paranoid, det förstår jag.

Jag har aldrig skrivit att de är avundsvärda, men, jag har skrivit att de kan vara det i jämförelse med andra diagnoser i maskinen, i politiken, i juridiken.

Trist iaf att du tror jag inte bryr mig om shitzofrena. :cry:
Mer
18 år 5 månader sedan #27028 av Undrande

Isa-Alise skrev:
Lär dig att tycka om dig själv istället... man kan börja med att berömma sig själv för de små bra saker som man har gjort under dagen... ge dig själv en klapp på axeln för att du har tagit disken eller ringt en vän... beröm dig själv... se det som du är bra på... så kommer du att börja tycka om dig själv...


Jo, men det är trist, när man konstant misslyckas och är för frisk men ändå för sjuk, inte ovanligt med asperger, antigen för höga eller för låga krav..