Hur kan det egentligen vara såhär svårt?

Mer
18 år 6 månader sedan #27050 av Interlude
jag har pratat med min psykolog nu och hon sk prata med min läkare om benzo. men så knäpp som han e så lär jag inte få några men idag kommer förhoppningsvis mina imovane idag. jag är lycklig.


jag kan inte anmäla mig till något program lr ta upp med psyk att jag är beroende, då skulle väl min arbetsplats få veta?
Mer
18 år 6 månader sedan #27053 av Isa-Alise
Stöd från RFHL och NA är helt anonymt... ingen får veta något... psyk får du fråga, jag tror att de för journal, men de har tystnadsplikt, och bör respektera att du inte vill att något om dig förs vidare till någon annan....
Mer
18 år 6 månader sedan #27054 av Nissegossen
Bara en passus Isa-Alise. Det är upp till deltagarna i NA att hålla tyst.
Polycen är den att man icke yppar vad som sägs inne i lokalen.
Det kan faktiskt vara någon från arbetsplatsen som själv är med på mötet.

Men det är ju själva poängen med mötet att det är ömsesidig sekretess.
Det brukar fungera, för alla sitter ju i samma sits och det är helt frivilligt att gå dit.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 6 månader sedan #27055 av Geta
Det konstiga är att det inte är tillåtet att
vara sjuk (paranoid) på den här sajten.
Mer
18 år 6 månader sedan #27067 av Undrande
Klart du får!
Men när man är medveten om att man ofta är det har man ett ansvar för att fråga sig själv om man är det. Jag har en paranoid nära vän, och det är ju sårande när han tror hemskheter om mig när jag inte alls menat så.
Jag måste väl få säga det jag med?

Och eftersom jag tycker du är en väldigt intressant tänkare ofta i dina små halvparanoior, som för det mesta inte är vansinniga utan tänkvärda, underar jag om det är jag som tänker fel, är fel. Du har ju rätt i att jag är en gnällade idiot.

Du behöver väl inte vara rädd här? Du klarar väl att diskutera, resonera och argumentera om dina paranoior, hur ska du annars veta om det är tankarna eller verkligheten? Förlåt min bufflighet.
Mer
18 år 6 månader sedan #27088 av jennynen
Geta, jag tror verkligen att du missförstår vad Undrande menade med sitt inlägg om schizofrena. Det blir lätt provocerande när man pratar om olika saker. I allmänhet pratar man ju om hur man mår och så här på viska. Och då är det ju knappast priviligierat att vara schizofren, eftersom det uppenbarligen innebär ett stort lidande. Men det Undrande pratar om är mer politik och hur systemet fungerar. Där menar han att andra grupper inte tas på lika stort allvar och får lika mycket hjälp. Huruvida det stämmer eller inte vet inte jag, men efter vad jag hört låter det rimligt tycker jag. Och på det sättet är det ju priviligierat att vara schizofren om det gör det lättare att få vård jämfört med någon som exempelvis har borderline, som också lider, men inte lika lätt får vård nu när resurserna är så begränsade inom psykiatrin. Mitt intryck av Undrande är att han verkligen har en förmåga att känna med och bry sig om andra här på viska. Hoppas detta kanske reder ut något och att jag inte retar upp någon. Försöker bara medla lite.