ny på viska

Mer
18 år 5 månader sedan #28180 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet ny på viska
Intressant att du har liknande situation, va för droger tog du? Jag tog ju mest amfetamin, men har ju rökt mycket o tatt E o svamp o allt annat också. Bull att zyprexan inte ger full effekt, Idag tycker jag att jag märkt en liten skillnad till det bättre, har tatt Zyprexa 2v nu o paroxetin ett par dagar bara. Men i morgon ska jag tillbaks till jobbet o det är då jag riktigt kan märka om det blitt nån skillnad.
Mer
18 år 5 månader sedan #28234 av Suspekt
Svar från Suspekt i ämnet ny på viska
Jag har tagit det mesta i drogväg. Ecstasy, kokain, cannabis, lsd och andra mindre kända droger. När jag tillslut lyckades vara ren i några månader så kom smällen. Jag började få både ljud och synhallisar och blev paranoid och kunde inte sova osv.

Vad är det för problem du har som gör att du måste äta Zyprexa? Hoppas det hjälper dig, men ge det lite tid också. Rom byggdes ju inte på en dag :) Hoppas det går bra på jobbet!
Mer
18 år 5 månader sedan #28352 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet ny på viska
Mitt stora problem är väl nån slags förvrängd verklighetsuppfattning, jag läser in för mycket i folks blickar och vad de säger. Hör samtal om mej men jag vet inte om det är på riktigt? Tror att jag är mer eller mindre följd av alla att jag filmas osv att det läggs ut på internet konspirationsteorier.. + en del synhallisar, skymtar alltid saker i ögonvrån + att jag tror att de på jobbet tror att jag knarkar fastän jag är 100% ren och att jag tycker att många på jobbet verkar va tjackisar men det skulle de ju kunna vara? medicinens effekt lyser me sin frånvaro, fått theralen nu också.. tror nog att allt blir bättre om två veckor när praktiken är slut..
:)
Mer
18 år 5 månader sedan #28357 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ny på viska
Om man har problem med vanföreställningar kan de minska ofta om man får en psykologisk behandling som heter kognitiv beteendeterapi. Du kan ju fråga på kliniken om de kan erbjuda dig sådan behandling som tillägg till Zyprexan. Det är också bra att vara kritisk och ifrågasättande till sina egna vanföreställningar för de brukar minska då.
Mer
18 år 5 månader sedan #28422 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet ny på viska
Jag frågade om en psykolog i samband med att jag tog kontakt med psykiatrin, men min läkare verkade relativt skeptisk till det och trodde att medicinen skulle hjälpa mej. Men jag kan tänka mej att prova allt för att bli "frisk".