vilka sömnpiller äter du

Mer
10 år 11 månader sedan #582509 av softice
Svar från softice i ämnet vilka sömnpiller äter du
jag har provat sömnmediciner (imovane och propavan), men gillar dem inte. zyprexan gör mig trött, liksom att jag jobbar.

annars hjälper rutiner mig. jag kan säga att jag tvingar mig att sova. lugn och ro den sista timmen, ungefär samma tid varje kväll. när jag lagt mig radio, p1, sövande prat på låg volym med sleepfunktion. somnar oftast på höger sida inom en timme.
Mer
10 år 11 månader sedan #582510 av krokus
Svar från krokus i ämnet vilka sömnpiller äter du
Tog tidigare Imovane och Propavan, jag gillade Imovane bäst av de två. Numera har jag bara kedjetäcke, det är bäst. :)
Mer
10 år 11 månader sedan #582521 av killergirl
Jag måste typ ta båda två..ändå sover jag kass ibland...Jag har ett bolltäcke men har det mest på dagen..eller när min sambo arbetar kväll..tycker det är svårt att ha på en hel natt...men annars e det helt ok lugnande för stunden...
Mer
10 år 11 månader sedan #582935 av Richard
Svar från Richard i ämnet vilka sömnpiller äter du
Jag har provat de flesta mediciner mot sömnen;

Imovane - Funkar ganska bra.
Stilnoct - Funkar ganska bra.
Mirtazapin - Inte så bra.
Flunitrazepam - Funkar ganska bra.
Nitrazepam - Funkar ganska bra.
Propavan - Funkar ganska bra.
Theralen - Funkar bra.
Halcion - Funkar ganska bra.
Amobarbital - Funkar ganska bra. Finns ej i Sverige.
Secobarbital - Funkar mycket bra. Finns ej i Sverige.
Nozinan - Funkar ganska bra, men har för mycket biverkningar.
Seroquel - Funkade inte alls.

Nu har jag Theralen 120 mg och Imovane 7,5 mg. Samt äter jag Iktorivil 4 mg o Haldol 4 mg också på kvällen, vilket man blir lite dåsig av. Jag har även provat de flesta lugnande medel på marknaden, vilka bidrar till sömnen.
Mer
10 år 11 månader sedan #582948 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vilka sömnpiller äter du
Har du provat Heminevrin, Richard?
Mer
10 år 11 månader sedan #582951 av Nissegossen
En gammal gubbe på intaget fick en gång när jag var där Heminevrin att sova på till natten. Om den sade gubben, det är blod sade han. Han var troligtvis alkoholskadad.
Jag vet att det är lugnande men har aldrig haft den själv, men gubben tog den med stor förtjusning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum