vilka sömnpiller äter du

Mer
11 år 3 dagar sedan #582402 av koi
Svar från koi i ämnet vilka sömnpiller äter du
Jag har haft för att sova på:
Mirtazapin - blev fet och trött dygnet runt
Nitrazepam - Sov som en stock
Theralen - Trött och trög dagen efter
Propavan - Inte trött alls men kliande kropp
Lergigan - Inte trött alls ögonen gick i kors
Atarax - händer ingenting
Nozinan - Behöver hög dos för att somna, trött som fan dagen efter, ont i magen
Quetiapin - Sover gott på natten, vaknade dock en gång i natt
Zopiklon - funkar bra att sova på
Sonata - Funkar bra som insomningstablett
Mer
11 år 3 dagar sedan #582405 av Nissegossen
Nozinan-skitmedicin, blodtrycksfall, tunga som vägrade lyda så jag bara sluddrade...
propavan-samma klass som nozinan, fast svagare...
Mogadon-insomningsmedicin, låg och flummade på den när jag egentligen skulle sova. Klar missbruksrisk, benzo akta dig för den
Rohypnol-Var uppe mitt i natten och stekte min sko i stekpannan <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...ic.php?f=2&t=834 [/url]<!-- l -->
Theralen-seg, tar tid innan man somnar, hangover precis som nozinan och propavan.
Seroquel-somnade på 20 min första gången och sov med ett uppvak för toa i 10 timmar första gången, på startdosen 50mg. Lite hangover om man inte är van. Bäst utav de jag testat!
Circadin-kostar pengar går inte på högkostnadskortet och hade svårt att sova på den, men bara jag lade mig ned efter en lång stund, somnade jag direkt utan problem. Men med ett tidigt uppvaknande. Ingen hangover. En medicin som bygger på det naturliga sömnhormonet Melatonin. Dyr!

Obs! Sängrökare varnas!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 3 dagar sedan #582414 av Geta
Svar från Geta i ämnet vilka sömnpiller äter du
När jag var yngre sov jag jättebra, men nu tar jag 5 mg zolpidem.
Propavan gillar jag inte -får hangover.
Mer
11 år 3 dagar sedan #582419 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet vilka sömnpiller äter du
50 mg Propavan och 25 mg Nozinan som jag tar vid 20 tiden. En halv timma innan jag går och lägger mig rat jag 15 mg Zopiklon. Fungerar hur bra som helst och får ingen hangover när jag vaknat.
Mer
11 år 2 dagar sedan #582462 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vilka sömnpiller äter du
Nu använder jag 150 mg Quetiapine, som sömnmedel och det fungerar bra, men första veckan känner man sig lite trött och dämpad på morgonen. Har man sömnsvårigheter och inga stora problem med psykossymptom kan nog Quetiapine vara ett bra val, eftersom man slipper använda sömnmedel. Billigt är det också.
Mer
11 år 2 dagar sedan #582467 av killergirl
Propavan och Imovane