vilka sömnpiller äter du

  • yoki
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 11 månader sedan #586706 av yoki
Svar från yoki i ämnet vilka sömnpiller äter du
Jag har också provat Quetiapine(Seroquel). Tog bara ena tabletten (tur). Sov så djupt att jag inte minns hur jag kom till toan, såg på morgonen att jag varit där eftersom jag rivit ner saker på golvet. Vaknade på morgonen i ett helt annat rum där jag aldrig någonsin legat förr.
Sov hela dagen därpå.
Har också provat dela en 25 mg-are fick då ingen effekt. Tog efter ett par timmar en kvarts tablett till och hamnade i samma koma som tidigare samt sov hela dagen efter.
Har ju haft Seroquel Depot 500 mg i flera år så jag tycker att jag borde vara van. Slutade med dom för en tid sedan.
Har haft Zeldox och Zyprexa tidigare och känner igen tröttheten dagen efter därifrån men det här var värre.
Mer
10 år 11 månader sedan #586708 av Geta
Svar från Geta i ämnet vilka sömnpiller äter du
Det liknar verkan av Rohypnol.
Mer
10 år 11 månader sedan #586717 av krokus
Svar från krokus i ämnet vilka sömnpiller äter du
yoki,
Usch, vad läskigt det låter! .? Tur att du inte tar Seroquel längre.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 11 månader sedan #586723 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet vilka sömnpiller äter du
ja notwoodstock som ja skrev tidigare får ja restless legs av propavan som gör att ja nte somnar och ja har försökt flera gångrr... men tack för tipset ändå!!
Mer
10 år 11 månader sedan #586734 av Nissegossen

yoki skrev: Jag har också provat Quetiapine(Seroquel). Tog bara ena tabletten (tur). Sov så djupt att jag inte minns hur jag kom till toan, såg på morgonen att jag varit där eftersom jag rivit ner saker på golvet. Vaknade på morgonen i ett helt annat rum där jag aldrig någonsin legat förr.
Sov hela dagen därpå.
Har också provat dela en 25 mg-are fick då ingen effekt. Tog efter ett par timmar en kvarts tablett till och hamnade i samma koma som tidigare samt sov hela dagen efter.
Har ju haft Seroquel Depot 500 mg i flera år så jag tycker att jag borde vara van. Slutade med dom för en tid sedan.
Har haft Zeldox och Zyprexa tidigare och känner igen tröttheten dagen efter därifrån men det här var värre.

Oj! Men jag tror ju att det normaliserar sig om du fortsätter ta dem. Seroquel verkar vara väldigt effektiv. Första gången jag tog dem, somnade jag inom 20 min och sedan sov jag i 10 timmar med ett uppvak för toa, sedan nonstop tills jag vaknade till en normal morgon.

Det bästa med dem är att det inte är benzobaserat, så det finns ingen tillvänjningseffekt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #586807 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vilka sömnpiller äter du
Seroquel ger trötthet genom sin antihistamineffekt och den antihistamineffekten är starkare än Zyprexas. Har läst på nätet att Seroquel tabletter fungerar för sömnen i doser av 25-50 mg. När man kommer upp till 100mg får man antipsykotisk effekt också.