Optimal ångestdämpning

Mer
10 år 6 månader sedan #620548 av Nissegossen
Admin

Jag tror inte att Akineton har någon effekt mot ångest. Men jag har ju som sagt ingen ångest, så det är ju möjligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #620551 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Optimal ångestdämpning
Men visst blir du avslappnad och mår bättre av den?
Mer
10 år 6 månader sedan #620552 av Nissegossen
Obetingat ja! Det är en muskelavslappnande medicin och det känns omedelbart när den börjar verka, då slappnar man av och mår bra. Men att den skulle ha effekt mot ångest, tror jag däremot inte. Vill du prova medicinen skickar jag en karta till dig utan kostnad för dig.

Fast den verkar ojämn i tillverkningen, då den i vissa förpackningar har en bättre avslappnande effekt. Så ibland är det som förgjort för att man får inte den effekt man vill ha. Då är det lät att överdosera, men det skall man aldrig göra!

Detta då Akineton vid överdosering ger väldigt otrevliga biverkningar! Dock den är inte beroendeframkallande mer än det psykologiska beroendet av att man vill må bra.
Man behöver inte öka doseringen över tid.

Däremot finns ingen fysisk beroenderisk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #620553 av Nissegossen
Fast är du inte van vid Akineton, bör du inte vid högre ålder börja med den, då den ger dåligt närminne och är du inte van att tackla det problemet kan du få det svårt i vardagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #620636 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Optimal ångestdämpning
Nissegossen,

Jag har inget problem med ångest längre, så jag behöver ingen medicinering mot den. Men tack för erbjudandet om Akineton.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 4 månader sedan #634120 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Optimal ångestdämpning
Det är ju ett jädra otyg, denna oro. Jag vaknar numera med ångest, så var det inte förr. Har varit på språng i timtal och fått i mig flera Sobril. Nu gör jag ett försök att stanna inomhus. Det kan funka genom att röka från köksfönstret ofta. Jag tror bestämt jag ringer psykiatrin på måndag och ber om starkare doningar. Jag tror min försämring beror på sysslolöshet. Det blir mycket grubbel.