Har du hämtat ut Aripiprazol denna månad?

Mer
8 år 3 månader sedan #797280 av sirap
Blev lite paff när jag skulle ta min första aripiprazol Krka idag. Hur liten kan en 5 MG tablett bli innan man kan kalla den ett dammkorn?
Bilagor:
Mer
8 år 3 månader sedan #797282 av lärjungenMatteus
Sedan sa Jesus till sina efterföljare: ”Om någon vill bli min efterföljare, så kan han inte längre tänka på sig själv, utan måste följa mitt exempel och vara beredd att dö.
Mer
7 år 10 månader sedan #837299 av krokus
För en vecka sedan hämtade jag ut Aripiprazole Teva 30mg 56 tabletter för 80,90kr.

Tyvärr tycker jag att de inte är lika bra som originalet, eftersom Tevatabletterna ibland går sönder (i småbitar) när jag trycker ut dem ur kartan.
Mer
7 år 10 månader sedan #837309 av Admin1
Du kanske skulle prata med apoteket om problemet. Kanske är tabletterna felgjorda på något sätt. Hur ofta går en tablett sönder för dig.
Mer
7 år 10 månader sedan #837315 av krokus
Det är en skåra på mitten av Tevatabletten (30mg), vet ej varför. Det finns väl tabletter på 15mg? Det har hänt två gånger (på en vecka) att Tevatabletterna har gått sönder och det blir smulor. Tur att de inte smakar illa! Lite svårt dock att få upp alla smulor. Vill ju inte riskera att hunden får i sig något, om smulorna skulle hamna på golvet.

Är inte Läkemedelsverket bättre att prata med angående detta?
Mer
7 år 10 månader sedan #837326 av krokus
Nu har jag ringt till Läkemedelsupplysningen som hänvisade till apoteket för eventuell reklamation.