Har du hämtat ut Aripiprazol denna månad?

Mer
7 år 10 månader sedan #837394 av Inwatto
Tycker du ska reklamera tabletterna, krokus! Det är viktigt att tillverkarna får reda på att kunderna har problem med trasiga tabletter.

Köpte nyligen 56 tabletter 5 mg Aripiprazol Krka för 67.20 kr. Det är 1.20 kr/tabletten! Tidigare kostade Abilify 45 kr/tabletten. Stor skillnad!

Den roligaste piratkopian är Aripiprazol STADA 5 mg. Den har vaniljkräm som utfyllnad. Tabletten smakar sockerpiller. Är förvånad att man får använda något som smakar gott i en medicin. (Verkan av tabletten är bättre än sockerpiller, kan tilläggas)

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 10 månader sedan #837473 av krokus
Inwatto,
Hehe, 30mg av Stadatabletterna har även de vaniljkräm i sig.

Och ja, jag ska reklamera dem. Teva bör väl bli informerade om att deras tabletter går sönder, om de själva inte har märkt det.
Mer
7 år 10 månader sedan #837515 av koi
Jag har haft Abilify munsönderfallande tabletter. De vanliga var slut. De gick sönder när jag försökte få ut dem.
Mer
7 år 10 månader sedan #837516 av sirap
Man ska gärna skåra blisterkartan vid tabletten innan man trycker ut den tyckte min sjuksköterska. Särskilt viktigt är det vid munsönderfallande tabletter, de har en flik man ska dra av eller liknande för att de inte ska brytas i bitar. Läs bipacksedeln!
Mer
7 år 10 månader sedan #837552 av Admin1
Det kan vara så att tabletterna förstörts vid förpackningen av dem.
Mer
7 år 10 månader sedan #837628 av krokus
sirap,
Detta är inte munsönderfallande tabletter. Men tack för tipset om att skära upp blisterkartan lite!