Psykos av Parkinson medicin?

Mer
8 år 3 månader sedan #802578 av Simon
Svar från Simon i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Jag skall läsa igenom Akinetontrådarna senare när jag har bättre tid
Mer
8 år 3 månader sedan #802591 av Nissegossen
Jag brukar käka saltgurka för att jag tycker det är gott. I maten har jag det också. Ta leverpastej på en smörgås och lägg saltgurka på den och ät. I lever finns mycket järn och däri finns också det D-vitamin du behöver under vinterhalvåret för att då får du brist på det genom att du inte får lika mycket soljus. Försök få alla ämnen kroppen kräver genom maten, då har din kropp alla vitaminer och mineraler den behöver. Käkar du piller, visst har du brist på något ämne, kan det vara bra. Men som alltid med bra saker, skall man inte ta för mycket i pillerform, då kan det sluta med att du dör i förtid pga pillerna.

Naturligt=bäst.

Annars köp ugnötslever, skär den i skivor, Stek dem. Lägg på en citronskiva och kapris med 1 st ansjovis, sås och potatis=gott
OBS! Säsongen för lever är vinter och köp inte lever på sommaren, då det är som sämst att äta den, då det är risk att den blir dålig i värmen, undvik det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #802734 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Seroquel tabletter kan ge trötthet, men depåtabletterna är skonsammare i och med att de doseras en gång dagligen. Seroquel blockerar inte dopaminet som styr musklerna och rörelser.
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #842307 av
Svar från i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Är det helt galet av mig att använda Akineton som ett substitut till bira?
Jag tycker att Akineton ger mig en rofylld känsla i knopp och kropp och då behöver jag ingen öl.
Mer
7 år 9 månader sedan #842313 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Nackdelen med Akineton är att närminnet kan försämras. Nissegossen använder Akineton, som sin må bra medicin. Också benso har en avslappnande effekt på muskler fast i högre doser. Det finns också avslappningsövningar, som ger avslappning. Motion ger också avslappning och ökad stresstålighet.

[url:j4246yqu]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/5160-avslappningsovningar[/url:j4246yqu]
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #842320 av
Svar från i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Jag fick Akineton för biverkningar av Abilify, några minnesproblem har jag inte upplevt ännu.
Det får bli mitt förtjus. Bra mycket billigare än öl.