Psykos av Parkinson medicin?

Mer
7 år 9 månader sedan #842337 av Fantasio
Det vore ju förträffligt om man kunde ta Akineton som substitut för öl.
Mer
7 år 9 månader sedan #842346 av Richard
Jo, visst blir man bra väck på Akineton, men jag tycker inte det är något roligt rus. Kanske lite i början, men sen kommer ångest o paranoia. Blir ganska borta om jag tar endast 5 tabletter (2 mg st). Nån gång åt jag 20 tabletter, o sneade totalt. Hade flyttat runt en massa, typ en t-shirt o DVD-filmer hade jag lagt i kylskåpet. Min pappa ringde dagen efter o undrade vad fan jag hade stoppat i mig, då han tydligen ringt medans jag var hög...

O närminnet fuckar ju ur helt. Man glömmer det man nyss börjat säga eller skriva.

Nu får jag det utskrivet, o tar de som man ska. En halv tablett morgon o kväll mot stelhet orsakat av Haldol.

EDIT: Ett substitut för öl tycker jag inte att det är!
Mer
7 år 9 månader sedan #842351 av Nissegossen
Loggade in bara för att jag såg tråden. Richard, om du tar Akineton och alkohol triggar de varandra så att de förstärker varandra. Mao billig fylla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #842352 av Nissegossen
Samt allt annat än högre än 5st 2mig Akineton per dag, är ett missbruk, då behöver du absolut inte mera

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #842357 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Får man fråga varför somliga med tourettes tar antipsykotika mot sina tics? Gör det dem också mer benägna för att drabbas av psykos i sådana fall?
Mer
7 år 9 månader sedan #842492 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Sociognome,

Byt från Abilify till Seroquel Depot. Enligt en ny studie är de likvärdiga mot psykossymptom, men Seroquel ger inte darrningar. Seroquel har bättre effekt mot depression och ångest.

cholowiz13,

Tror inte att antipsykotika ger de med Tourettes psykos, eftersom antipsykotika har motsatt effekt. Man vet att antipsykotika minskar tics vid Tourettes.