Psykos av Parkinson medicin?

Mer
8 år 3 månader sedan #801337 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
I USA kan det snart komma en medicin mot Parkinson psykoser, som verkar via serotonin. Den heter Nuplazid. Den testas mot schizofreni också. Troligen när Nuplazid blir godkänd mot Parkinson kommer läkarna också ge den mot schizofreni.

[url:23rd2isi]http://www.acadia-pharm.com/pipeline/nuplazid-pdp/[/url:23rd2isi]
Mer
8 år 3 månader sedan #802444 av Simon
Svar från Simon i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Har Akineton många biverkningar. Jag skall själv snart till läkaren och nu bara de senaste dagarna har jag haft små kramper i mitt ena lillfinger. Fingret rör sig inte mycket så det syns inte så mycket, men jag känner hur det spänner i fingret. Ibland kan man ju ha någon form av kramp i sina muskler, men jag tycker detta har pågått nu flera dagar och det kommer med jämna mallanrum. Blir tokig på tanken att måsta börja med en till medicin för mina biverkningar. Antipsykotikbyte kanske också skulle kunna hjälpa om det är så att detta är nån form av parkisonism? Det ser jag inte heller fram mot :(
Mer
8 år 3 månader sedan #802445 av Simon
Svar från Simon i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Kan ju nämna att jag har Zyprexa 5mg och det verkar vara omöjligt att gå ner i styrka. Bra att jag fått tid till läkare så jag kan disskutera detta, kunde ett preparatbyte hjälpa?
Mer
8 år 3 månader sedan #802467 av Nissegossen
Saltgurkejuice och saltgurka mot kramper är legio i långlopp. Annars det som är bra mot kramper ett magnesium kosttillägg.
Det du behöver vid kramper är salter och vatten.
Använde sök på viska angående Akineton och det blev 72träff. Jag har skrivit så mycket om Akineton och berättat så många ggr att jag är trött på det. www.viska.se/index.php/soker?sea ... phrase=all

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #802531 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Zyprexa har inbyggd Akinetoneffekt och därför mindre risk för darrningar, stelhet och kramper. Seroquel är ännu bättre vad gäller darrningar och kramper, men har svagare antipsykotisk effekt än Zyprexa. Seroquel har också inbyggd Akinetoneffekt, men blockerar dopamin svagare också.
Mer
8 år 3 månader sedan #802577 av Simon
Svar från Simon i ämnet Psykos av Parkinson medicin?
Jag köpte magnesium igår så jag tagit igår kväll och i morse. Skall prova saltgurka nu också, tack för tippset. Magnesiumet har kanske hjälpt något. Seroquel kanske vore något, men jag antar man blir trött av den