Anklagad för benso-missbruk?

Mer
18 år 3 veckor sedan #37981 av Undrande
Hmm...politiskt är jag allså benzoberoende nu...

eller?
Lithia hur mkt måste man ta då? Jag vill nu ta så jag blir beroende som ett exeperiment här nu då.
Nåt sa man ju göra.
Eftersom du påstår det ska vi kolla om det är sant.
Det är gratis för dig, så, det enda som står på stake e din ära, allså, att ha rätt.

Hur mkt måste jag ta och hur ska vi definera beroende då?
Jag menar, 4st 2mg roppar per dag i ett halvår...mja...
då backar jag.
Mer
18 år 3 veckor sedan #37993 av Lithia
Undrande,

Det varierar från person till person hur snabbt det går och vilket preparat man använder.
Riskfaktorer är:
högpotenta medel (tex Temesta eller Xanor)
daglig tillförsel
toleransutveckling

Utsätt inte dig för onödiga experiment utan gå in på SPS istället. Där diskuteras bensodiazepinberoende. Personerna som besitter med mycket kunskap var övertygade om att alla bli beroende. Dock har endast 50% av långtidsanvändarna toleransutveckling.
Mer
18 år 3 veckor sedan #37996 av Undrande
De flesta jag talar med tycker så, men jag vette tusan.
Jag har aldrig förstått de som har sug efter benzo.
Mer
18 år 3 veckor sedan #37999 av Nissegossen
Har haft Benzo jag också! Stesolid och så att säga tjuvrökt sobril. Den gången jag tog sobril vart jag så drogad att jag tog vänster sko på höger fot och vice versa. Den som övertygade mig om att åka til psykakuten följde med mig dit och försökte få mig inlagd.

Jag pratade med läkaren och hon frågade mig; mår du dåligt och vill bli inlagd? Nej svarade jag, och åkte hem.

Dagen efter ångrade jag mig djupt! Tror inte jag rört Benzo sedan dess!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 veckor sedan #38001 av Undrande
jag tror det är ngn skofetischism som kommer fram med benzo....
:D
Mer
18 år 3 veckor sedan #38003 av Nissegossen
Vet inte vad, jag. :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum