Warning

  • s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24916 av s
Svar från s i ämnet Warning
just nu sitter jag själv med extrem abstinens efter stilnoct. det kryper i hela kroppen på mig. jag får hjärtklappning titt som tätt och jag svettas mängder.

Och jag kan även säga att jag aldrig gått över rekommenderad dos. Jag har aldrig tagit mer än 1 10 mg till natten och jag behövde inte ens ta dom varje dag-. varannan var tredje.

Nu är det tyvärr så med benzo att den lagras i kroppen. så om du som exempel äter en stesolid om dagen så lagras en del av det i din kropp vilket resulterar i att du kanske inte behlver ta medicinen varje dag. Om du helt plötsligt slutar med medicinen så kan du efter några dagar till och med veckor uppvisa de symptom som jag har nu. Man kan även få hallucinationer och kramper. "bensodille".

Det kallas lågdosberoende. Man kan alltså vara beroende utan att man behöver höja dosen. Det är det som är vanligast idag. LÄkare idag får lära sig att benso inte ska skrivas ut annat än i nödfall vilket gör att vi har fått en helt ny klientgrupp nu och det är de lite äldre som när benso kom fick det utskrivet och haft det i flera år, följt läkarens dos osv. Nör de nu få¨r nya läkare som inte skriver ut benso till dom får de abstinens.

En bensoavgiftning för en person som lider av lågdosberoende kan ta upp till ett år. Och abstinenssymptm kan komma flera år efteråt.

Jag vet vad jagf pratar om för jag läser ungdoms och missbrukarvård och jag jobbar extra på en beroendeenhet.

jag trodde aldrig att jag skulle bli beroende eftersom jag är så påläst men tji fick jag