Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
4 år 2 månader sedan #1226286 av Admin1
Ja, många får problem när de slutar med venlafaxin. Det är ganska välkänt.
Detta står i FASS:
Utsättningssymtom som setts vid avbrytande av venlafaxin

Hastig utsättning av behandlingen ska undvikas. Då behandling med venlafaxin ska upphöra bör dosen minskas gradvis under en period om minst en till två veckor för att minska risken för utsättningssymtom (se avsnitt Varningar och försiktighet och Biverkningar). Om oacceptabla symtom uppstår efter en dosminskning eller i samband med behandlingens avslutande kan en återgång till den tidigare använda dosen övervägas. Därefter kan dosen åter minskas, i en mer gradvis takt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1227227 av Fantasio
Jag ska vara på mottagningen imorgon klockan elva. Jag skippar Clozapine idag, jag måste ju upp. Men att slarva nån gång ibland tror jag inte gör så mycket.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227236 av Inwatto
Jag håller inte med dig, Fantasio, att slarva med Clozapine går inte. Slarva med Abilify går bättre, för den går inte ur kroppen alls lika fort. Du kan få en "rekyl" av Clozapine när du slarvar med den, som gör att du inte kan sova, att du hör konstiga röster m m. Det är inte bra.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1227237 av Fantasio
Okej. Men jag har tagit den som jag ska, är bara inatt jag inte gör det. Men jag kan ju ta den strax innan jag går iväg, efter kl tio.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227273 av memphis
Du skulle nog må bättre än du gör om du inte hoppade över medicinen så ofta som du gör. Eller inte hoppa över den alls faktiskt. Men det är jobbigt att vara trött dagen efter, jag håller med dig. Kan man sänka dos av klozapine? Kan du dela tabletterna?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1227280 av Fantasio
Du har fått mig på bättre tankar. Jag går ut i köket och tar mig en tablett, 100 milligram. Det borde jag inte däcka av.